Állásbörze

2017.03.22. 14:42

Jó érzés egy "menő" cégnél dolgozni

Nem csupán a fizetés nagysága, de az adott vállalat ismertsége, hírneve is nagy szerepet játszik az álláskeresők elhelyezkedésében - mondja Svéhlik Csaba.

B. Kiss László

Napjaink hihetetlenül gyorsan, ellentmondásokon keresztül változó világában egyértelműnek látszik, hogy egy cég igazi értékét a vállalati kultúrát biztosító emberi erőforrás képezi, hiszen mára már az egyedüli legértékesebb erőforrássá az emberi tudás vált. Napjainkban már a kellő létszámú kvalifikált munkaerő megtartása és felvétele, a megfelelő vállalati légkör kialakítása, valamint a cégvezetés és a dolgozók csapattá formálása kiemelkedő jelentőséggel bír – hangsúlyozza Svéhlik Csaba, a Móron élő  Európa-díjas mérnök-közgazdász, az MTA Marketing albizottságának tagja.

A munkaerőpiacon persze mindkét félnek tennie kell azért, hogy „találkozásukból” sikeres, hosszú távú együttműködés szülessen. A munkavállalók felé nagyon fontos elvárás manapság, hogy kreatívan gondolkodjanak, képesek legyenek új dolgok befogadására és készen álljanak az élethosszig tartó tanulási folyamatra (hiszen évtizedek múlva olyan feladatok és munkakörök is lesznek, amelyek ma még nem is léteznek).  A munkáltatói oldalon a vállalati hírnév mára egyre inkább meghatározó jelentőségűvé válik a munkavállalók elhelyezkedési döntéseiben. A vonzó munkaadói kép az új munkavállalók megszerzésén túl a megtartásukban is kulcsfontosságú szerepet játszik, mivel a jobb hírű cégekhez jobban ragaszkodnak a munkavállalók – fogalmaz Svéhlik Csaba.

Svéhlik Csaba szerint a jól felépített munkáltatói márka az álláskeresők számára is vonzó (Fotó: Molnár Artúr)

A jó nemzetközi konjunktúrából adódó termelésbővülésből, a kedvezőtlen demográfiai trendekből, az oktatási rendszer hiányosságaiból és a nagyfokú elvándorlásból fakadó nagyfokú munkaerőhiány számos céget erős kihívás elé állítja. Ebből adódóan minden cég számára kiemelkedően fontos egy tudatosan felépített munkáltatói márka kialakítása, amely egyrészt a már foglalkoztatott munkaerő megtartása miatt is elengedhetetlenül fontos, hiszen nagyban erősíti a már a cégnél tevékenykedő dolgozók kötődését, ezzel csökkenti a fluktuációt, amely egyértelműen költségcsökkentéssel jár. Valamint jelentősen növeli a munkavállalók teljesítőképességét és motivációját, hiszen jó érzés egy „menő” cégnél dolgozni. Másrészt a munkaerőpiac érdeklődésének felkeltése miatt is fontos, hiszen új munkavállalók keresése esetén a professzionálisan felépített és jól kommunikált munkáltatói márka eredményeképpen nagyobb lesz az üres álláshelyre jelentkezők létszáma és magasabb lesz az érdeklődők szakmai és emberi minősége, mivel olyanok figyelmét is felkeltjük, akik a korábbi hirdetések útján sohasem érdeklődtek volna a cég iránt.

A csábító vállalati hírnév kialakítása során az egyik legfontosabb teendő, hogy mindenképpen megkülönböztessük a vállalatot a konkurenciától (miben vagyunk mi mások, miért érdemes minket választani). Hiszen a cég nem egyedül van a piacon, így tehát a legjobban képzett, a munkára legalkalmasabb munkaerőért más, hasonló vagy különböző profilú cégekkel kénytelen felvenni a harcot. A munkavállalók számára a munkahelyi légkör, a munkahely biztonsága és a jövedelem kiemelt jelentőséggel bír. Ezenkívül fontos számukra az elismerés, megbecsülés és a méltányos bánásmód, melyek egyfajta szociális érzékenységet sugallnak a munkavállalók részéről – húzza alá a szakértő, aki szerint a nemzetgazdaság versenyképessége miatt is nagyon fontos, hogy a munkaerőpiacon a képzett, kreatív munkavállaló és a jó hírnevű, megfelelő munkahelyi légkört kialakító munkáltató hosszú távú együttműködés kialakítására legyen képes.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!