2018.07.02. 17:30
Mit érdemes tudni az online kutyaiskolákról?
Rohanó világunkban a gazdik is időzavarral küzdenek, de szeretnének megoldást találni kedvenceik okítására. A weben rengeteg az oktatóvideó, mégis kevés, amely nem csalogató jelleggel kerül a világhálóra. Az online kutyaiskolák erre kínálhatnak megoldást.
Liha Zsuzsanna adminisztrátor, Farkas Csilla kutyakiképző, az online iskola ötletgazdája és Szőke Krisztina kutya-fizioterapeuta, terápiás kutyamasszőr, kutyakiképző
Forrás: Farkas Csilla
Online kutyaiskolák külföldön már évek óta sikeresen működnek. Rengeteg előnyük van, ezekről kérdeztük a dunaújvárosi Farkas Csilla kutyakiképzőt és a fehérvári Szőke Krisztina kutya-fizioterapeutát, akik maguk is hasonló ötletet valósítottak meg itt, Magyarországon.
Honnan az ötlet?
– Manapság az embereknek kevés ideje van, és a kutya oktatása, nevelése háttérbe szorul. Tapasztalataim szerint a személyes tréningek során elhangzó fontos információk nagy részét elfelejtik a gazdik. Azért, hogy a tanulás a lehető leghatékonyabb lehessen, és bármikor elő lehessen venni, meghallgatni, megnézni, elolvasni azokat a részeket, amelyekre szükség van, jó lehetőség az online kutyasuli – meséli Csilla, aki maga is létrehozott egyet, ám hangsúlyozza: a valódi, fizikai megjelenést megkívánó kutyaiskoláknak is fontos szerepük van az oktatásban. Kezdetben elkezdett videókat nézegetni: – Nagyon sok videót meg kellett néznem, hogy megtaláljam köztük a jót. Sokat csak azért osztanak meg, mert várják az iskolákba az embereket – tehát marketing céllal. Ám így nem jutnak használható információkhoz a gazdik azokban a kérdésekben, amelyekre választ keresnek.
Számos előnye van
– Én is sokszor kaptam visszajelzést arról, hogy egy kis videó vagy kép is már nagy segítség lenne ahhoz, hogy otthon felelevenítsék a tanfolyamon tanultakat – teszi hozzá Krisztina. És elkezdenek mesélni arról, mit tud az online kutyaiskola, amit a másik nem: a gazdik az anyagokhoz bármikor hozzáférhetnek, csupán internetkapcsolatra van szükségük. Olyan tempóban haladhatnak kedvencükkel a tanulásban, amely a legjobb számukra, vagyis nincs rajtuk nyomás, ahogy egyes csoportos órákon, ahol néhányan előrébb járnak a tanulásban, míg mások lemaradnak. Online nem maradnak le semmiről, valamint jobban rögzülnek a gyakorlatok és elméleti tudnivalók is. A gazdik maguk oszthatják be az idejüket, hogy mikor tudnak, mikor szeretnének foglalkozni négylábú barátjukkal. Nem kell alkalmazkodniuk mások időbeosztásához – és még sorolhatnánk. Csillának sok pozitív tapasztalata volt már az első időszakban is, amikor még csak kísérletezett: sikerült leszoktatni kutyát csengetéskor való ugatásról és volt olyan kedvenc is, amelyik a porszívótól való félelmét győzte le sikeresen, miután gazdija online órákat vett… Melyik kutyatartónak ne lennének ismerősek ezek a gondok?