Mozogjunk okosan! A nyár a sport évszaka

2017. június 26., 12:00 szerző: Laci Patrícia
komment
FMH-információ - A testmozgás elengedhetetlen azok számára, akik egészségesen akarnak élni, ezzel Lencsés-Pál Petra funkcionális edző is egyet ért. A szakértővel a funkcionális mozgásformáról, illetve a helyes edzés gyakorlatáról beszélgettünk.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Sokan a nyár legelején döbbennek rá, hogy szükségük van némi testmozgásra, ugyanis a téli, illetve tavaszi hónapokban eleresztették kissé magukat. Természetesen elkezdeni sosem túl késő, viszont nem mindegy, hogyan is vágunk neki az edzésnek. Lencsés-Pál Petra funkcionális edző adott néhány tanácsot, mégis mik azok a pontok, amikre figyelnünk kell annak érdekében, hogy biztosan szép eredményt érjünk el, emellett a testünknek se okozzunk kárt.

- A bemelegítésről sosem szabad megfeledkezni, ezzel nemcsak a testet, hanem az idegrendszert is felkészítjük a munkára, hiszen ahhoz, hogy jól tudjunk teljesíteni, rá kell hangolódnunk az edzésre. A bemelegítés egy könnyedebb mozgás, amivel a vérkeringést, az izmokat, s az ízületeket is felkészítjük a nagyobb terhelésre. Az erőteljes teljesítés után természetesen vissza kell csillapítani az idegrendszert, emellett az izmokat is vissza kell nyújtani az eredeti hosszukra, erre a nyújtás a legalkalmasabb. Sőt, nyújtás alatt olyan anyagok is termelődnek az izomrostokban, amelyek regeneráló hatással bírnak. Sokan ezeket a gyakorlatokat elhanyagolják, pedig nem szabad – tanácsolta Lencsés-Pál Petra.

Lencsés-Pál Petra

A gyorsabb cél elérésében fontos, hogy minden edzésnél fokozatosan terheljük magunkat, hetente 2-3 egy órás testmozgás pedig elengedhetetlen a fejlődéshez.

- A funkcionális mozgásformának a lényege az, hogy az egész testet megmozgatja. Rengeteg edzéstípust magába foglal, például testsúlyos edzést, illetve olyan gyakorlatokat, melyeket az általános iskolában gyakoroltattak velünk, gondolok itt a békaugrásra vagy a kötélmászásra. Mivel nem izolált munkáról van szó, így gyorsan fejleszt – mesélte a funkcionális edző.

Lencsés-Pál Petra azt vette észre, vannak olyan gyakorlatok, melyeket az emberek zöme nem tud elvégezni helyesen, ilyen például a guggolás.

- Rengeteg púpos hátú idős ember van, ez nem véletlen, mivel rosszul guggoltak évtizedeken keresztül. A legtöbben egyébként a térdízületet megterhelve guggolnak, de ezzel a gerincnek ártanak, helyette a gyakorlat elvégzésével a combot és farizmot kellene megmozgatni úgy, hogy a gerinc biztonságban maradjon – osztotta meg velünk tapasztalatait a szakértő.

Petra szerint a legtöbb sérülés a gerinccel történik a rossz guggolás és a rossz terhelés miatt:

- Ha nem jól csinálsz egy-egy gyakorlatot, nemhogy nem fejleszt, de még a testedet is tönkreteszi, főleg a gerinc tájékon és a térdnél. Sőt, ha már egyszer a porckorongnál történik valami gond, akkor az az életben nem javul meg teljesen, ez a fajta sérülés magával hordozza azt a kockázatot, hogy bármikor gerincsérv vagy más egyéb baj alakulhat ki az illetőnél.

A funkcionális edző hangsúlyozta, természetesen az étkezés és a testmozgás nagyon összefügg egymással, mint mondta egy kemény 1 órás edzés eredményét tönkre lehet tenni egy 5 perces, rossz táplálkozással. Azt tanácsolta, hogy az összes finomított élelmiszert kerülni kell, főleg a fehér lisztet és a fehér cukrot. Helyette sok zöldséget, gyümölcsöt és húst kell enni.

Laci Patrícia

2017. június 26., 12:00 szerző: Laci Patrícia

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...