Átverés: javíttatni vitte, darabokban kapta vissza az autót

A szerelésre jóhiszeműen leadott autót darabokban kapta vissza a tulajdonosa, mégpedig a rendőrségtől. Úgy tudjuk, az ügynek országos szinten legalább harminc károsultja lehet, az orgazdaként működő fővárosi autóbontónál ugyanis ennyi illegálisan átvett autót találtak. Futhatnak a pénzük után a károsultak? Vagy hozzájuthatnak valamekkora kártérítéshez?

Házi Péter

- Hazamentünk, aztán meghánytuk-vetettük a kecskeméti szerelő ajánlatát, s úgy döntöttünk, visszamegyünk hozzá,  s vele javíttatjuk  meg a kocsit. Így is tettünk, otthagytam a kocsit. Aztán eltelt két hét, telefonáltam, a válasz az volt, hogy a festés az eső miatt felpúposodott, így újra kell festeni. Vártam még egy hetet, akkor meg azt mondta, hogy sürgősen Pécsre kell utaznia. Nem tudtuk mire vélni a dolgot, így az egyik nap ismételten  útnak indultunk Kecskemétre  -Jámbor Jánost éppen  ekkor hívta a rendőrség, hogy fáradjon be a kecskeméti rendőrőrsre. Merthogy az autóját  az álszerelő eladta egy budapesti autóbontónak, ahol a kocsit már el is kezdték szétbontani, amikor a rendőrség rátalált. Minderre úgy derült fény, hogy a magát szerelőnek kiadó férfi, látva, hogy szorul körülötte a hurok, s nem tud kimenekülni a kalamajkából, feladta magát a rendőrségen...

 A legnagyobb probléma az, hogy a gépkocsi tulajdonosa és a szerelő semmilyen papírt nem írt arról, hogy az autó javítás céljából került az utóbbihoz. Az ügyben azonban további két érintett is van: egyrészt az a szerviz, amely engedte az illetőnek, hogy a telephelyén valaki szerelőnek adja ki magát - ez az álképviselet -, másrészt az a fővárosi  autóbontó, aki hajlandó volt a kocsit törzskönyv és forgalmi nélkül megvásárolni. Ez utóbbi nem más, mint orgazdaság - mondja Vinkelman István, a gépjárműkárokkal és személyi sérültek kárigényének segítésével 1994 óta foglalkozó   Biztosítási Ügyintéző és Szaktanácsadó Iroda (BÜSZI Kft.) vezetője, akiket Jámbor János megkeresett, hogy segítsenek problémáján, a nem kis anyagi kár  rendezésében.

 - Az első lépés az, hogy az említett három érintettnek  felszólítást küldünk, fizesse meg a kocsi tulajdonosának kárát. Ha levelünkre nem reagálnak, akkor fizetési meghagyást bocsátunk ki, ha viszont ellentmondanak, akkor elképzelhetően per lesz az ügyből. Reményeink szerint így végrehajtás útján hozzájuthatunk a jogos kártérítéshez - vázolja a lehetőségeket a cég vezetője, aki  két évtizedes tapasztalata alapján úgy látja, a jóhiszeműség még mindig  a legfőbb oka az autókkal összefüggő csalásoknak.
Úgy tudjuk, az ügynek országos szinten legalább harminc károsultja lehet, a fővárosi autóbontónál ugyanis  ennyi illegálisan átvett autót találtak. Amikor egyébként a budapesti autóbontó megtudta, hogy a rendőrség nyomoz utánuk, a fehérvári károsult Nissanjára gyorsan feldobáltak néhány oda nem illő ajtót. Az egyébként csak hátulján sérült autóról mostanra hiányzik a teljes motorháztető, a légkondi, a hűtő és a ventilátor is, nem  beszélve arról, hogy eltűnt a kormánylégzsák és a beépített rádió is.
- Nincs már erőm foglalkozni azzal, hogy a maradékból újra autó legyen, meghirdettem, akadt rá vevő is - fejezi be a szomorú sztorit az átvert férfi. De a történet másik fele valójában még csak most kezdődik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!