Öt tipp a közérzetjavításhoz

2016. január 25., 07:02 szerző: FMH
komment
Téli közérzetjavító, testet-lelket melegítő, a belső tüzet élénkítő tanácsok a jóga világából.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Alapvetően érdemes az évszakokkal együtt élni, tehát télen több alvást, pihenést beiktatni. Hasznos a plusz kényeztetés (például a napi olajos masszázs), a napot pedig érdemes könnyed jógagyakorlással kezdeni: például, rövid bemelegítés, (ízületek átmozgatása) után 5-10 kör napüdvözlet. 

Mozgással is sokat tehetünk a belső tűz erősítéséért. A jógában sokféle gyakorlatot dolgoztak ki erre, az ászanák (testtartások) közül az egyik legismertebb a napüdvözlet gyakorlatsor. Ám a csavaró és a nyújtó ászanák is fokozzák a belső tüzet. 

Vannak légzőgyakorlatok, amelyek ugyancsak melegítő hatással bírnak:reggel a Bhastrika, Kapalabathi, Uddzsájí, este pedig megnyugtat az Anuloma-viloma, Nadi shodana.

A test érzékszerveinek megtisztítása - különösen reggel - szintén hasznos, télen-nyáron. A nyelvkaparás - tisztító hatása mellet - serkenti az emésztőenzimek termelődését és fokozza az ízérzékelést is. Jót tesz az orrtisztítás, vagy más néven Neti: ez neti kannával végezhető orröblítés enyhén sós vízzel.

A téli sportbalesetek elkerülése érdekében remek bemelegítő jógagyakorlatok vannak (például: harcos 1 tartás, sarokülés, lábujjak betámasztva), sportolás végén pihenésnek jó a félgyertya a falnál megtámasztva. Mozgásnál fontos a fokozatosság elve!

Nagy Gábor, jógaoktató

FMH

hozzászólás
2016. január 25., 07:02 szerző: FMH

Facebook

Hozzászólások