Sárga- vagy görögdinnye?

2017. július 17., 10:30 szerző: S. Töttő Rita
komment
Van, aki a sárgadinnyét, más pedig a görögdinnyét kedveli jobban. Persze tudjuk, hogy van még más fajta is, de ha mindegyiket szeretjük, melyiket válasszuk egészséges életmód szempontjából?
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Már amikor beleharapunk, tudhatjuk, érezhetjük, hogy a sárgadinnye „húsosabb", gazdagabb gyümölcs. Ez a beltartalmi értékeire is éppen ezért igaz: több benne a vitamin és az ásványi anyag, mint a görög dinnyében. Mindkettő gyümölcs több mint 90 százalék vizet tartalmaz, így nem csak finom, de egészséges is. E gyümölcsökben az A-vitamin tartalmat érdemes kiemelni, amely csodás színével is összefügg. Viszont, mivel a sárgadinnyének édesebb az íze is, ezért lehet tudni, hogy „hízlalóbb": 100 grammjában 40 kalória van, míg a görögdinnyében 30. De azért azt nem árt tudni, hogy egyik sem számít soknak, így bátran lehet fogyasztani mindegyiket. A sárgadinnye kicsit előbb és jobban eltelít, így nem is lehet belőle megenni annyit. A görögdinnye pedig még szomjoltásra is kiváló. Glikémiás indexe mindegyiknek magas. No , segítettünk a döntésben?

S. Töttő Rita

2017. július 17., 10:30 szerző: S. Töttő Rita

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...