Tippek, amelyekkel feldobható az unalmas, tél végi konyha

2017. február 27., 08:00 szerző: S. Töttő Rita fotós: Molnár Artúr
komment
Remélhetőleg közeleg már a tél vége, amit csak azért is nagyon várunk, mert friss, élettel teli zöldséget, gyümölcsöt alig találunk boltban, otthon egyaránt. Unalmas már minden íz, étel, ezért megkértünk egy szakembert, adjon tippeket, milyen egészséges, beszerezhető finomságokkal dobhatnánk fel a még mindig zimankós hétköznapokat.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Valószínűleg mindenkinek, aki boltba jár, feltűnt már, hogy az üzletek zöldség- és gyümölcskínálata erősen megcsappant, és az is, ami van, erőtlen, szinte "üres". Hiányoznak az ízek, illatok, a frissesség - panaszkodtam Gazsó Róbert séfnek, aki erre említett három olyan finomságot, ami kicsit feldobhatja a gasztronómiailag elsatnyult hétköznapokat.

Ott van például az egzotikus mangó, amely azon túl, hogy fűszeresen gyümölcsös ízével elvarázsolja az ízlelőbimbókat, egészséges is. Tele van antioxidánsokkal, A-, C- és E-vitaminnal, valamint folsavval. De hogyan készítsünk belőle ételt?

- Használható salátákba frissen belevágva, de főzhetünk belőle lekvárt is húsok mellé. De kiválóan alkalmas süteményeink „felturbózására” is, a málna tökéletes párja lehet egy süteményben, de egy almáspite is kicsit egzotikusabb tőle - árulja el a meglepő ötletet a séf. Akinek egyébként a másik javasolt összetevője az édeskömény, amely fűszerként hozhat új ízt a mindennapokba. Ráadásul jó hatással van az emésztőrendszerre, puffadásgátló, görcsoldó tulajdonsága van. Nem mellesleg finom:

- Kicsit ánizsos ízvilággal az édeskömény újdonságot hoz a megszokott "téli ízeink" mellé. Nagyon vékonyra szeleteve egy kis ecetes salátaöntettel marinálva segít elfeledni a csalamádé és káposztasaláta hagyományos ízeit. De főzhetünk belőle egy kis tejszínnel finom mártást, és meg is piríthatjuk más zöldségekkel köretnek.

Fotó: Molnár Artúr

Ha benyomható a mangó héja, akkor a legpuhább, kijön a magja, lejön a héja, mutatja Róbert Fotó: Molnár Artúr

A köretek terén is nyúlhatunk újdonságokhoz: az édesburgonya vagy más néven batáta most is elérhető és egészséges. Szuperételnek is mondhatnánk élettani hatását tekintve, ugyanis már egy darabban is rengeteg A- és C-vitamin és ásványi anyag található, ráadásul fűszerezni sem nagyon kell.

- Használjuk úgy, mint a burgonyát - szögezi le Róbert, aki tudja jól, hogy elég sok burgonyát fogyasztunk, ha viszont időnként lecseréljük batátára, akkor más ízeket kaphatunk a megszokottak mellé. - Készítsünk belőle pürét, süssük meg sütőben, olajban, én készítettem már belőle főzeléket, és brassói aprópecsenyét is tálaltam ebből készült sültburgonyával.

 

S. Töttő Rita

2017. február 27., 08:00 szerző: S. Töttő Rita fotós: Molnár Artúr

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...