Várandósság a nyári forróságban? Túlélhető!

2017. július 02., 14:40 szerző: Vas Népe
komment
Mennyi folyadékot igyunk, milyen ruhát hordjunk, hogyan kerüljük el a vizesedést? Szabad-e, és ha igen, meddig uszodába járnunk várandósan?
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Különösen érzékenyek és védelemre szorulnak a kánikulában a várandós kismamák. Saját egészségük és magzatuk egészséges fejlődése szempontjából is lényeges, hogy elég folyadékot fogyasszanak, kényelmes ruhákban járjanak és kerüljék a túlzottan meleg vizű fürdőket.

Öltözzünk lazán!

Még véletlenül se szorítson a gumi, az övünk deréktájon, ne feszüljön a nadrágunk és hordjunk kényelmes, szellős, természetes anyagból készült ruhaneműket - ezek a nyári várandósság alatti öltözködés alapszabályai. Lényeges a cipő is: válasszunk olyat, amelyik tartja a bokát és támasztja a sarkat.

Szellős, kényelmes ruhában elviselhetőbb a meleg
Fotó: Pixabay.com

Napvédelem

Ha sokat süti az arcunkat a nap, korábban és könnyebben alakulnak ki szarkalábak a szem környékén és ráncok az arcon, a dekoltázson. A terhesség alatt megnő ösztrogénszint. Ha sokat vagyunk a napon, hamarabb és gyakrabban jelenhetnek meg a bőrön barna foltszerű elszíneződések. 50-es faktorszámú naptejet használva nemcsak ezek, hanem a kellemetlen napallergia és a leégés ellen is hatásosan védekezhetünk.

Ödémák

A püffedt végtagok, a vizesedés sok kismama életét megkeserítik már a terhesség első hónapjaitól kezdve - a nyár ilyen szempontból a legrosszabb. A víz visszatartásának oka hormonális reakció, odafigyeléssel csökkenthetjük a vizesedés mértékét. Ha eleget iszunk, jó minőségű cipőt viselünk, van lehetőségünk pihenésre és arra, hogy időnként felpolcoljuk a lábunkat, elviselhetőbb napjaink lesznek. A szakemberek sószegény étrendet ajánlanak (a só megköti a vizet) és azt, hogy fokozottan figyeljünk a magnéziumbevitelre. A lábikra görcsei, a haskeményedés, azaz a kellemetlen méhösszehúzódások oka lehet magnéziumhiány.

Dehidratáltság

A tartósan 30 fok feletti hőmérséklet mindenkit megvisel, ám várandósan még melegebbnek érezzük a levegőt. A napi két-három liter víz, esetleg koffeinmentes tea kötelező. Egyrészt, mert a hőség miatt izzadunk és pótolni kell a vizet, másrészt a pocaklakó egészséges fejlődéséhez is vízre van szükség. A szénsavmentes ásványvízen kívül kitűnő folyadékpótlók a magas víztartalmú gyümölcsök, például a dinnye.

Uszoda, de meddig?

Úszni, fürdeni szabad várandósan, de se a túl hideg, se a túl meleg víz nem javallott, mert méhösszehúzódásokat okozhat, ráadásul a meleg vízben jobban szaporodhatnak a kórokozók.

Kinyílt méhszájjal végképp kerülni kell az uszodát, mert ilyenkor nagy az esélye annak, hogy összeszedünk valamilyen fertőzést. A kétes tisztaságú medencékkel ugyanez a helyzet, olyanokban még véletlenül se fürödjünk.

Ha valaki a terhessége alatt végig azt érzi, hogy nem esik jól neki a vízben tartózkodás, az maradjon a parton és egy jó tusolással enyhítsen a hőségérzetén.

Vas Népe

2017. július 02., 14:40 szerző: Vas Népe

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...