Gazdaság

2017.04.20. 16:05

Esztendőről esztendőre növekszik a külföldi webshopokban vásárlók aránya

A többség még mindig a hazai webáruházakat részesíti előnyben, de mind többen vásárolnak az interneten külföldről.

B. Kiss László

2016-ban tíz internetezőből már kilenc vásárolt online. A 2014-2016 közötti időszakot figyelembe véve látszik, hogy körükben évről évre nő a külföldi oldalakon vásárlók aránya annak ellenére, hogy az interneten vásárlók többsége - tízből hatan - szinte mindig, illetve inkább a hazai webáruházakat részesíti előnyben - derül ki egy most publikált felmérésből.

A felmérést a 15-59 éves hazai internetezők körében végezték. Az ő körükben tehát évről évre nő azoknak az aránya, akik külföldi webshopokban vásárolnak, azaz olyan oldalakon, ahol a fizetés nem forintban történik.

A külföldi online üzletek iránti igény kizárólagossága nem jellemző, hiszen a válaszadóknak tavaly mindössze 4 százaléka jelezte, hogy ő szinte mindig külföldi oldalakon vásárol.

A válaszolók negyede még mindig kizárólag hazai webáruházak kínálatából szokott választani
Fotó: Molnár Artúr

Ugyanakkor nagyot nőtt a vásárlás szempontjából külföldi honlapokat preferálók aránya: míg 2014-ben csupán csak 5 százalék, addig 2015-ben már 8 százalék, tavaly pedig 11 százalék nyilatkozott úgy, hogy amennyiben teheti, inkább külföldi oldalon vásárol.

A skála másik végén található szinte mindig magyar oldalakon vásárolok állítással egyetértők aránya ugyanakkor jelentősen - a 2014. évben mért 41 százalékról 27 százalékra - zsugorodott. Ők kiegészülve a jelenleg még mindig legnagyobb - bár 2014-hez képest csökkenő hányadot képviselő - csoporttal, akik inkább magyar oldalakon vásárolnak, alkotják a legnagyobb csoportot az online vásárlók között.

A magyar oldalak kínálatát szinte mindig, illetve inkább előnyben részesítők 2016-ban az interneten vásárló 15-59 évesek 60 százalékát adták. Fokozatosan, de egyre nő a hazai és a külföldi weboldalak kínálatának ötvözetéből válogatók aránya.

Ők 2014-ben 13 százalékot tettek ki, 2015-ben már a világhálón vásárló magyarok 22 százalékát adták, 2016-ban pedig már négyből egy online vásárló vette egyaránt figyelembe a hazai és a nemzetközi site-ok választékát.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!