Gazdaság

2017.04.25. 10:00

Az önéletrajzírás lépései! (x)

Amikor éppen munkát keresünk, sok dologra oda kell figyelnünk egyszerre. Persze a célunk az, hogy a lehető legrövidebb időn belül munkát találjunk, azonban a legapróbb részletekre is fókuszálnunk kell.

A munkaerőpiacra csak úgy tudunk sikeresen belépni, ha megfelelünk bizonyos követelményeknek.

Olyan ez, mint a felsőoktatási felvételi, hiszen ott is kritériumoknak kell eleget tennünk, amennyiben úgy gondoljuk, hogy visszaülnénk szívesen az iskolapadba. Nos, ahhoz hogy munkát találjunk, elsődlegesen el kell készítenünk önéletrajzunkat. A legtöbb esetben előfordulhat, hogy hirtelen azt sem tudjuk, hogyan álljunk neki, pedig egy jól elkészített dokumentummal akár egy sikeres elhelyezkedést tudhatunk magunk mögött. Most röviden összefoglalásra kerülne mindazok a tudnivalók, amelyeket érdemes megfogadni, hogy ha önéletrajzírásra adjuk fejünket. Kezdjük azzal, hogy egy jó önéletrajz szellős, és könnyen áttekinthető.

Napjainkban a HR-es interjúztatóknak nem sok idejük van arra, hogy átolvassák pályafutásunkat töviről hegyire, pláne akkor, ha rengetegen megpályázták az adott pozíciót. Az állást keresők körében a legnépszerűbb önéletrajztípus az Europass, azért mert gyorsan és könnyen összeállítható, valamint elkészíthető. Legelőször kezdjük azzal, hogy megadjuk személyes adatainkat. Érdemes leírni lakóhelyünk címét, valamint e-mail címünket, de telefonszámunkat is.

Mindezek azért lényegesek, hiszen ha megkapjuk az állást, a vállalat vezetősége tudjon értesíteni bennünket. A személyes adatok után következik a betölteni kívánt munkakör. Ezt igyekezzünk pontosan, és lényegre törően megfogalmazni. A szakmai tapasztalatok részre kellő figyelmet szenteljünk. Mindig az a munkahely kerüljön legfelülre ahol utoljára dolgoztunk, és az kerüljön a lista aljára ahol legelőször munkába álltunk. Mindezt azért célszerű így írni, mert a munkáltatók sokszor csak arra kíváncsiak, ahol utoljára dolgoztunk. Tapasztalatainkat lehet egy kicsit részletesebben is taglalni akár vázlatpontokban is.

A tanulmányok résznél is ezt a logikai sorrendet kell követni, tehát elsőként azt az intézményt jelöljük meg, ahol utoljára tanultunk, és utolsónak azt ahol elsőként kezdtük el tanulmányainkat. Végül személyes készségeinket is meg kell adnunk, amelyekbe beletartozik az anyanyelvünk, egyéb nyelvek, amelyeken beszélünk, ez lehet akár angol, német, vagy spanyol. Megadhatjuk kommunikációs készségeinket, szervezői vagy munkával kapcsolatos készségeinket is. Igyekezzünk ezeket röviden összefoglalni. Ha szeretnénk, megadhatjuk hobbijainkat is.

Ha mindezekre a tényezőkre odafigyelünk, akkor egy jó önéletrajzot állíthatunk össze. Munkalehetőségek pedig találhatóak az állások Győr oldalon. A szellemi munkák egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a munkavállalók körében. Cégek szoktak alkalmazni munkaerőt irodai adminisztrációs pozícióba. Az állás leginkább a hölgyeknek kedvez.

A leendő munkavállaló feladatai közé az alábbiak tartozhatnak: napi adminisztrációs feladatok ellátása, dokumentumok begépelése, szerkesztése, táblázatok kezelése, ügyvezető feladatainak előkészítése, támogatása és telefonhívások kezelése.

A munkáltató akár ezeket az elvárásokat is támaszthatja a dolgozóval szemben: megfelelő szakirányú végzettség, legalább 3 éves releváns irodai környezetben szerzett tapasztalat, gépírástudás gyorsan és hatékonyan, Word, Excel, közösségi portálok felhasználó szintű ismerete, önálló munkavégzés, kiváló kommunikációs készség, nagyfokú precizitás. A felsőfokú végzettség előnyt jelenthet, de nem mindenesetben feltétel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!