Gazdaság

2016.05.26. 05:52

Hogyan válasszon SEO szakembert? (x)

A számunkra megfelelő SEO szakember kiválasztása igen nagy felelősség is, hiszen oldalunk megfelelő keresőoptimalizálásán nagyon sok múlik. Vagy nem hozza a kívánt eredményt vagy büntetést kap a weboldalunk. Vállalkozóként egyik sem lehet célunk, ezért utána jártunk mit tegyünk, ha megfelelő SEO szakértőt szeretnénk találni.

Nagyon sok vállalkozás maga igyekszik megoldani az online marketing feladatokat, vagy marketing ügynökséghez fordul, akikre teljes mértékben rábízza a feladatok végrehajtását és természetesen a lépések megtervezését is. Az eredmények legtöbbször vegyesen alakulnak. Sokan úgy gondolják, hogy az AdWords segítéségével már egy sikeres kampányt tudhatnak maguk mögött, ami féli igaz is. A fizetett hirdetések területén valóban gyorsan lehet elérni eredményeket, de a SEO szakma azért ennél bonyolultabb. A fizetett hirdetések szabályai egyszerűbbek, de a Google organikus helyezéseit elérni, az első oldalon megjelenni azért ennél sokkal bonyolultabbak – tudtuk meg Evenich Andrástól a kulcsszo.hu SEO szakértőjétől.

Itt már nem elég tudni, hogy melyik kulcsszónak milyen az erőssége, ez egy sokkal összetettebb feladat. A Google sok rangsort befolyásoló tényezőt egyáltalán nem hozza nyilvánosságra, ezért vannak a SEO szakértők, akik több éves tapasztalattal, megfigyeléssel rendelkeznek, és folyamatosan nyomon követik a Google szempontjait.

Néhány SEO tanácsadó pontosan azt használja ki, hogy a cégvezetők számára sokszor teljesen átláthatatlan a keresőoptimalizálás. Nem tudnak mást tenni csak vakon megbízni az szakemberben, akik kézbe veszik a cég online marketing tervezését és kivitelezését is. Egy valóban hozzáértő SEO szakértő nem fog professzionálissá varázsolni egy olyan szolgáltatást, ami nem az.

Amennyiben nincsen az adott cégnek szerencséje, úgy jó pár büntetést is begyűjthet az oldala. A Google időről-időre nagytakarítást végez a találati listájában, hiszen a céljuk a spam-mentes és megbízható, releváns oldalak előresorolása. A leghírhedtebb büntető algoritmusai a Google-nak a Panda és Pingvin nevet kapta.

Most nézzük meg mit jelent a profi SEO szakértő. Mi az, amit elvárhatunk tőle? Miben tud segíteni?

A jó SEO mindig több ideig tart, a rossz SEO rövidebb idő alatt is hozhat nem várt, azaz rossz eredményeket, esetleges büntetéseket. Az igazi SEO kampány időtartama 6 hónaptól akár 1 éven keresztül is eltarthat, ez az az időintervallum az, mire az eredmények látszódni fognak. A hosszú távú stratégia mindig hosszú távú befektetésen, hosszú távú haszon szerzésen és hosszú távú nyereségen alapul.

Azok a keresőoptimalizálók, akik azt ígérik akár 1 hét, 1 hónap alatt is felröpítik az égbe a weboldalt, messzire kerülendőek! Ebből csak büntetés lehet. A büntetéssel az oldal hátrébb sorolódik és lehet, hogy akkor pozícióvesztést ér el, amelyet még soha, és a munka kezdődhet elölről. Olyan eset is előfordult már, hogy az oldalt teljesen eltávolították. Minél nagyobb a konkurencia annál nagyobb időt kell fordítani a szakmai SEO feladatokra. Ha kicsi a verseny az adott kulcsszavakra, akkor természetesen ez az idő rövidülhet. A piacon való versenyképesség és a szükséges SEO kampány idejéről megfelelő felvilágosítást tud adni egy igazi SEO szakértő.

A jó SEO szakember mindig ismerteti a módszereket, amelyeket alkalmazni fog a kampány idején, ezek valószínűleg a minőség a mennyiség felett elven fognak működni. Azaz például egy linképítés esetében nem kell azzal számolni, hogy napi 5-10 linket kap az oldal. A linképítő kampány, amely megfelelő backlinkeket eredményez mindig tovább tart.  A backlink profilt a SEO szakértő át tudja tekinteni és meg is tudja mondani, hogy eddig téves vagy jó úton haladtunk.

Pár alkotóelem az, amelyet a SEO szakértőnek teljesen le kell fednie:

- az oldal optimalizálása az elemek szempontjából: címek, leírások, fejléc, kulcsszó tartalom, felhasználói élmény, sebessége stb.
- az oldal linképítése: minőségi linképítés, amely nem manipulációra törekszik ha nem értékes tartalmon alapul. Ezért se dőljünk be mindenféle PR cikk kampányoknak. Amiről itt olvashat részletesebben.
- a közösségi jelenlét és az interakciók: csak hitelesen, a vásárolt lájkokkal és megosztásokkal nincsen esély

A SEO szakember megbízhatóságát az is igazolhatja, ha megkérjük, mutassa be korábbi munkáit, adjon magáról referenciát, esettanulmányt olvasható a weboldalán.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!