Hírek

2015.04.15. 12:03

Az úrhidai repülőgép baleset másik pilótája is meghalt (frissítve)

Úrhida - Az április 9-én lezuhant ultrakönnyű repülőgép fedélzetén ketten utaztak. Az egyik pilóta már a becsapódáskor szörnyethalt, míg a másikat kórházba szállították, szombaton azonban ő is életét vesztette.

Sebestyén Lilla

Múlt héten indult el két pilóta Dunaújvárosból a börgöndi repülőtérre egy TL-2000 Sting S4-es ultrakönnyű, sportolásra és kedvtelésre használt repülőgéppel. Ezt a távot sikeresen meg is tették, majd a visszaúton, az úrhidai repülőtér felett, valami „elromlott”, a gép a földbe csapódott. A gép fedélzetén tartózkodók ugyan kiengedték az ejtőernyőt, az már nem tudta beteljesíteni feladatát, tompítani az ütközetet mivel közel húsz-harminc méteres magasságban tartózkodtak az ernyő kiengedésének pillanatában.

Ahogy már ezelőtt is beszámoltunk róla, a gép utasai egyaránt pilóták voltak, egyikük különösen nagy gyakorlattal rendelkezett. Utóbbi a baleset következtében, már a helyszínen szörnyethalt, társát mentőhelikopterrel szállították a székesfehérvári Szent György kórházba, azonban szombat reggel ő is életét vesztette. Értesüléseink szerint a szekszárdi férfi nem volt hivatásos pilóta, fogorvosként praktizált.

A repülőgép roncsait a helyszíni vizsgálat után Börgöndre szállították, ahol tegnap előtt meg is indult az alaposabb átvizsgálás.

Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szóvivője elárulta, a szervezet munkatársai egy igaszságügyi szakértővel karöltve, a rendőrség és a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatala is vizsgálja a roncsot párhuzamosan, de egymástól függetlenül.

A szóvivő azt is elmondta a KBSZ a szakmai vizsgálatának célja a jövőbeni hasonló események megelőzése, ezért próbálnak feltárni minden olyan körülményt, okot, amely a baleset bekövetkezéséhez vezethetett vagy abban közrejátszhatott,

A balesetvizsgálata egyébként a hazai elvárás szerint egy év alatt kell, hogy befejeződjön. Ez természetesen csak egy általános célkitűzés, hiszen az eset bonyolultságától függően van, amely néhány hónap alatt és van amelynek szakmai vizsgálata éven túl zárható le. A KBSZ reményei szerint ennek a balesetnek a vizsgálata nem húzódik el.

Az eddige eredményekről is kérdeztük Bajkó Erikát, aki válaszában elmondta:

– A szakemberük nem talált arra utaló jelet, hogy a baleset műszaki hiba miatt következett volna be, viszont ismételten megerősítést nyert, hogy a kormányszervek megfelelően működtek a baleset bekövetkezéséig, amelynek pillanatában a légijármű motorja alapjáraton járt vagy álló helyzetben volt. A szakmai vizsgálat azonban tovább folytatódik.

– Mint arról már szó volt a korábban is, a repülőgép fedélzetén volt olyan navigációs berendezés, amely képes rögzíteni a repülőgép útvonalát, amennyiben azt bekapcsolják. Azonban a repülőgép műszerfalának a panelje jelentősen megrongálódott, de a szakemberek bíznak abban, hogy a szóban forgó navigációs berendezés nem sérült olyan mértékben, ami megakadályozná az adatok kinyerését – tette hozzá a szóvivő.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!