Börgönd: 11-12 milliárdos fejlesztést képzelne el a város, reptér és ipari park jön?

2017. május 04., 07:00 szerző: Házi Péter fotós: Simon Erika
komment
11-12 milliárd forintra lenne szükség annak a tervnek a megvalósításához, amely kisgépes repteret, ipari parkot, valamint a 62 és 63-as utak összekötését is tartalmazza. Vajon kap ennyi pénzt az államtól az önkormányzat?
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

11-12 milliárd forintos fejlesztéssel számol az a tanulmányterv, amelyről Cser-Palkovics András polgármester számolt be a legutóbbi közgyűlésen. Mint mondta, a következő közgyűlésen a képviselők részéletesen is megismerhetik a tervet, amelynek finanszírozási igényét már benyújtották a minisztériumhoz. Az említett nem kis összegből azonban nem egy nagy repülőtér, hanem egy kisgépes sport- és üzleti célú légikikötő valósulhatna meg összekötve a szomszédos ipari park kialakításával, közművek kiépítésével, valamint egy új út megépítésével is, ami az M7-estől délebbre kötné össze egymással a 62-es és 63-as főutat. Ez persze nem egy részleteiben kidolgozott terv, ám az első számítások szerint a megvalósítás utáni első két évet követően már önfenntartó lenne a fejlesztés. Fehérvár polgármestere azt is elárulta, az ipari parki területrész után már most is vannak érdeklődők. Az persze egyelőre kérdés: kap-e az önkormányzat ekkora összeget az államtól a terv megvalósítására?

A fehérvári képviselő-testület legutóbbi ülésén úgy döntött, indul a pályázaton, amelyet Aba írt ki a börgöndi reptérben tulajdonolt területrészeinek eladására. Nyilvánvaló, hogy a vétel Fehérvár érdeke, egyetlen tulajdonosként könnyebben lehet bármilyen fejlesztést megvalósítani. A városi testületi ülésen ugyanakkor Márton Roland azt vetette fel, két éve vette meg a város a korábbi befektetőtől a börgöndi repteret (kivéve a már említett, Aba közigazgatási területéhez tartozó földeket), de továbbra sem lehet tisztán látni a város szándékát - fogalmazott Márton, aki szerint ez a helybenjárás semmiképpen nem érdeke a városnak. Cser-Palkovics András szerint jogosak a kérdések, de egy ilyen horderejű ügyben csak az állammal egyeztetve lehet dönteni. Hozzátette, folyamatos az egyeztetés az NFM szakembereivel, elkészült egy tanulmányterv a sport és üzleti célú reptérre. Ez 11-12 milliárdos fejlesztéssel számol, ami magában foglalja a reptéren túl az ipari parkhoz szükséges közművek kiépítését és a 62-63-as utak új úttal való összekötését. A finanszírozási igényben szerepel az abai vételár, így a remények szerint ezt utólag állami forrásból tudja a város fedezni. A polgármester kiemelte, az ipari parki területrész után több cég is érdeklődött, érdemes mihamarabb eldönteni, mi és hogyan valósul majd meg.

Az egykori katonai reptér 2001-ben, egy árverést követően, 280 millió forintért került az abai és a székesfehérvári önkormányzat tulajdonába.


 

Egy angol befektető, a Wiggins Group látott fantáziát abban, hogy a területen nemzetközi légibázis épüljön.


 

Az angol befektető 2005-ös csődjét követően szállt be a fejlesztésbe a Biggeorges-NV Zrt., amelynek tulajdonosa Nagygyörgy Tibor és Nyíri Viktor.


 

Székesfehérvár 2012 októberében döntött úgy, visszakéri a börgöndi repülőtér területét a befektető cégtől, mert évek óta nem történt
érdemi előrelépés a repülőtér ügyében.


 

2014 augusztusában derült ki a Magyar Közlönyből, hogy 2,5 milliárd állami támogatást kap Fehérvár a terület visszavásárlásához.

Aba minimum 375,5 milliót kér a hozzá tartozó területrészért



Házi Péter

2017. május 04., 07:00 szerző: Házi Péter fotós: Simon Erika

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...