2017.01.11. 16:15
Fél év levelezés a pénzért
Székesfehérvár - Még tavaly júliusban rongyoltak bele olvasónk autójába, aki, mivel a kocsi munkaeszköze, a javítás idejére bérautót kért a biztosítótól.
Fél év levelezés kellett ahhoz, hogy a jogos kérését a biztosító teljesítse. Még a nyáron írtunk arról a székesfehérvári, Gyümölcs utcai esetről, amikor Végh Győző utcán parkoló kocsiját helybenhagyta egy másik autós, aki olvasónk autója mellé próbált merőlegesen beparkolni.
A művelet nem túl sok sikerrel zárult, a már ott parkoló jármű lökhárítója és az oldala bánta a manővert. Az illető aztán, hogy le ne bukjon, néhány parkolóval arrébb állt meg. A történteket látták a parkolóra néző iroda munkatársai, így a cserbenhagyót sikerült megtalálni, aki a rendőrségi kihallgatáson elismerte, eloldalgott a helyszínről.
Számtalan levél, call centeres telefonhívás és persze kitartás kellett ahhoz, hogy olvasónk megkapja a neki jogosan járó pénzt az autójának három napos javítási idejére. A nyári káresetet követően aztán öt hónappal később megtörtént a „csoda", a pórul járt autó tulajdonosa megkapta a neki járó pénzt. A kitartás ezek szerint kifizetődik Fotó: Molnár Artúr, Stockphoto
A kálvária azonban csak ekkor kezdődött: olvasónk ugyanis munkaeszközként képtelen nélkülözni napokra az autóját, ezért a biztosítótól azt kérte, hogy az úgynevezett technológiai javítás idejére, ami ez esetben három nap, fizessék ki számára a bérautó költségeit.
- 2017. július 25-én történt a káreset, a biztosítótól viszonylag hamar megérkezett a gyorskár értéke, így pénzem már volt a javításhoz. Levélben kértem ugyanakkor, hogy a javítás idejére szükséges cserekocsi költségét fizessék ki. Erre azonban először nem jött válasz, majd újabb megkeresésemre annyit közöltek, nem látják bizonyítottnak, hogy indokolt lenne a cserautó. Erre a munkáltatóm adott egy igazolást, miszerint az autót nem tudom nélkülözni a munkám során, ezt elküldtem a biztosítónak - idézte fel a történteket Végh Győző, aki összeszámolta, négyszer hívta a biztosító call centerét, hat e-mailt küldött a cégnek, ügyelve arra, hogy soha ne lépje túl a 30 napos válaszadási határidőt.
Öt hónap után, december 28-án aztán megtörtént a csoda", a biztosító átutalta azt a tizenötezer forintot, ami nagyjából fedezi panaszosunk bérlés miatti többletköltségét.
- Egyrészt tényleg nem tudtam volna nélkülözni a kocsimat, másrészt már csak azért is végigcsináltam a dolgot, hogy érezzék a biztosítók, nem packázhatnak az ügyféllel, ami jogosan jár, az jár - tette hozzá olvasónk.
- Ha ült volna valaki az autóban, a cserbenhagyónak közúti veszélyeztetés, cserbenhagyás miatt kellett volna felelnie. Ebben az esetben szabálysértési bírságot kapott, amely jóval több, mint amennyivel emelkedett volna a kötelezője. Nem érdemes tehát ilyen esetekben vétkes félként jelzés nélkül otthagyni a helyszínt, mert egyébként havi mindössze néhányezer forinttal emelkedik a kötelező biztosításunk, ha mindent bejelentünk. Persze, arra is van lehetőség, hogy a két fél egymással megegyezzen a kártérítésben, ez esetben nem kell bevonni a biztosítót a folyamatba - tette hozzá érdeklődésünkre Vinkelman István igazságügyi gépjármű műszaki szakértő.