Hírek

2016.05.27. 19:20

Egyre nehezebb a normális közlekedés, annyi az autó Székesfehérváron

Székesfehérvár - Kisebbfajta számháború alakult ki a közgyűlésen a fehérvári gépkocsik számának növekedését illetően. Egy biztos: annyi autó van már Fehérváron, hogy egyre nehezebb a normális közlekedés.

Házi Péter

Nem véletlenül most került a közgyűlés elé a város közlekedésfejlesztési koncepciójának módosítása: a koncepció már részletesen tartalmazza a déli elkerülő út megépítésének ütemeit. Cser-Palkovics András polgármester azt is világossá tette, hogy a déli elkerülő megépítését követően azonnal foglalkozni kell a Palotaváros és az elkerülő út közti út megépítésével. Dienesné Fluck Györgyi, aki üdvözli az útfejlesztési elképzeléseket, azt kérte, a közgyűlés foglalkozzon a Verseci utca szélesítésével, járdaépítésével is. Ha ugyanis megépül a Szárcsa és a Seregélyesi utat összekötő déli elkerülő, akkor a Verseci utcára komoly forgalom nehezedik majd.

A közgyűlés legnagyobb érdeklődésre számot tartó napirendje minden bizonnyal a közlekedési koncepció módosítása, a Horvát István-Széchenyi utca kereszteződés problémáinak megoldása volt

Márton Roland arra volt kíváncsi, melyik szakasz mikor épül majd meg, illetve azt javasolta, hogy ha a jövőben lesz egysávosítási terv, azt sokkal óvatosabban kezelje majd a szakma. Elismerte, hogy a déli elkerülő majd csillapítja a Horvát István- Széchenyi utca környékének gondját, szerinte el kellene azonban érni, hogy legalább addig ingyenessé váljon ismét az M7-es Fehérvár alatti szakasza.

Szigli István örömét fejezte ki, hogy a szabályozási, szerkezeti terv már tartalmazza a Bakony utcánál megvalósítandó új csomópontot, amelyből egy irány a Székely utca, egy a Feketehegy, egy pedig a város felé megy majd.

Ezután némi számháború alakult ki a városban bejelentett gépjárművek számáról. Horváth-Tancsa Ágnes szerint a személygépkocsik száma 2009-hez képest alig néhány százzal nőtt 36 ezer 156 darabra. Cser-Palkovics András szerint viszont a teher- és egyéb autókkal együtt kell nézni a számadatokat. Márpedig ez alapján 46 ezernél is több jármű van Fehérváron, ami ezernél több a tavalyi évhez képest, és ebben nincsenek benne azok az autók, akiknek a tulajdonosai a környék településeiről járnak be.

A polgármester hozzátette, úgy látja, politikai oldaltól függetlenül egyetértés van a déli elkerülő út fontosságában, amelyre most próbálják megszerezni a forrást. Ehhez az kell, sikerüljön elérni, hogy a területi operatív program ipari park kialakítására szánt keretét gazdaságfejlesztéssel összefüggésben, útépítésre használhassa fel a város. Mindenesetre a tervezői előkészületek már megkezdődnek, mert ezzel is hónapokat lehet megtakarítani egy nyertes pályázat esetén.

A 2020-ig tartó európai uniós fejlesztések közül a legelsőkről (a Varga-csatorna mederrendezése, a Felsőváros vízrendezésének első üteme, a 3. számú bölcsőde felújítása és a Tulipános tagóvoda felújítása) ugyancsak döntés született. Az is eldőlt, hogy a Kodolányi János Főiskola volt főépületében az Alba Regia Szimfonikus Zenekar kaphat helyet.

A közgyűlésen is szóba került pénteki cikkünk témája, amely a Kortárs fesztivál anyagi támogatásával foglalkozott. Amint Cser-Palkovics András polgármester, illetve az önkormányzat által lapunknak küldött közlemény is hangsúlyozta, nem igaz, hogy a tavalyi évhez képest kevesebb pénzből kell a Kortárs Művészeti Fesztivált megrendezni, ahogy korábbi írásunkban, addigi információink alapján tévesen állítottuk ezt. Székesfehérvár önkormányzata ugyanis 2015-ben bruttó 4 millió, 2016-ban pedig bruttó 5 millió forinttal támogatja a Kortárs Művészeti Fesztivált.



Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!