Hírek

2014.04.23. 15:45

A 8-as teljes megújulásáig még több mint tíz évet kell várni

A 8-as főútvonal fejlesztése a Veszprém megyei szakaszokon 2017-ig látványos lesz, de arra még több mint egy évtizedet várni kell, hogy az osztrák határig 2x2 sávon eljussunk.

Tremmer Tamás

Herend térségében a terepmunkákkal és a  fakivágásokkal már látszik: megindult a beruházás

A 8-as főut fejlesztésével összefüggésben 2016-ban átadják a Székesfehérvár nyugati elkerülő III. ütemét, amely hét kilométer, 2x2 sávos új nyomvonalat jelent az M7 autópálya és a 8-as főút között. Vas megyében is zajlik munka, a Jánosháza–Szemenye közötti 12,4 kilométeren, valamint a Vasvár–Körmend közötti 11,8 kilométeren a burkolat megerősítésével jövő nyáron elkészülnek. A tervezőasztalon már összeállt a főút Jánosháza és Körmend közötti 50 kilométeres szakaszának 2x2 forgalmi sávra történő fejlesztése, külön szintű csomópontokkal. Ennek keretében Szemenye és Körmend között új nyomvonalon haladna a főút, és biztosítanák a kapcsolatot az M9 autóúthoz (Szombathely, Zala- egerszeg).

Azt azonban nem látni, ezt mikor kezdhetik. Hasonló a helyzet a Körmend–országhatár közötti szakasszal. A 30 kilométeres, autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út – amely kapcsolatban áll majd az osztrák S7 úttal – esetében az engedélyezési terv készítése van folyamatban.

A 8. sz. főút Veszprém megyei szakaszán 2017-ig 7,5 kilométer új nyomvonalat építenek, 31 kilométeren a főút fejlesztése zajlik, ezzel párhuzamosan 11 új külön szintű csomópontot alakítanak ki.

A hajmáskéri és a litéri csomópontok közötti négy kilométeres munkaterületet 2013 májusában vette birtokba a kivitelező. Az egyik pálya szinte kész, a 8-as fölötti csomóponti hidat március elején beemelték. Ha ilyen tempóban tudnak dolgozni, akár őszre végezhetnek. Úgyszintén megkezdődött a munka Márkó és Herend között. Jelenleg a fakivágás, forgalomterelés kiépítése zajlik. Az 5,3 kilométeren 2x2 sáv lesz, fizikai elválasztással, Herendnél és Bándnál külön szintű csomóponttal. A befejezés tervezett határideje 2015. augusztus.

Annyi elveszett év és huzavona után most végre úgy tűnik, Várpalota fellélegezhet: ha minden igaz, a várost elkerülő út 9,2 kilométeres új nyomvonalon, 2x2 sávon megépül. A beruházás két ütemben valósul meg, legkésőbb 2017 végéig. Az építési engedély rendelkezésre áll, a kisajátítási eljárás folyamatban van.

A pétfürdői és a hajmáskéri csomópont közötti hat kilométeren a terület-előkészítő munkák és a forgalomterelés kiépítése zajlik. Ez szakasz is 2x2 sáv lesz, fizikai elválasztással, Öskünél külön szintű csomópont épül. A befejezés határ- ideje 2015. augusztus. A veszprémi elkerülő a 72. számú főúti csomóponttól a csatári kereszteződésig 12,3 kilométert foglal magában. Ez a szakasz öt külön szintű csomópontot tartalmaz. Az építési engedély rendelkezésre áll, legkésőbb 2016-ban szeretnék elkezdeni a munkát.

Előkészítés alatt áll Herend és Jánosháza között további ötven kilométernyi szakasz 2x2 sávra bővítése, fizikai elválasztással. E szakaszon is lesznek külön szintű csomópontok, Ajka, Devecser és Tüskevár pedig elkerülőutat kap. Ezek a fejlesztések 2007. után indulhatnak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!