Hírek

2015.05.04. 18:38

Internetes válás augusztustól

Ki segít, ha az internettel elégedetlen a fogyasztó? Augusztustól már a hűség sem lesz a régi...

S. Töttő Rita

Lassú vagy akadozik az internetszolgáltatás, időnként nem is működik – ezzel a panasszal keresett meg bennünket olvasónk. Sokak számára a mindennapi élet elengedhetetlen feltétele a gyors és megbízható internetszolgáltatás, ezért, ha nem azt kapja a fogyasztó, amire szerződött, bizony bosszankodik – és hívja a szolgáltató ügyfélvonalát. – Csak sokadik megkeresésemre jött ki szakember megnézni, mi lehet a baj, s kiderült, bizony nem „az én készülékemben van a hiba” – tette hozzá olvasónk, akiben felvetődött a kérdés: vajon rendben van az, hogy fizeti a havidíjat, aláírta a hűségidőt, és mégsem mindig kapja azt, amire számít? Kihez fordulhat? A fogyasztóvédelemhez ugyanis nem – derítette ki a feol.hu.

Ha a felhasználónak az internetszolgáltatás minőségével vagy a szolgáltatóval problémája van, és az adott szolgáltató a megkeresésére nem reagált, vagy az előfizető megítélése szerint nem megfelelően válaszolt, akkor a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz fordulhat. Megkeresésünkre a hatóság elárulta: egyik feladatuk, hogy ellenőrizzék, a szolgáltatók az internetszolgáltatásukat a megfelelő színvonalon látják-e el és biztosítják-e a fogyasztók számára az általános szerződési feltételekben és az egyedi előfizetői szerződésekben vállalt szolgáltatásminőséget. Ha a hatóság megállapítja, hogy a szolgáltató nem a jogszabályi előírások alapján járt el, akkor kötelezheti a szolgáltatót a jogszabályok betartására, és bírságot is kiszabhat. Az ördög azonban nem mindig az egyedi, hanem az általános szerződési feltételekben olvasható – árulta el lapunknak egy internetszolgáltatással foglalkozó cég szakembere: a letöltési és feltöltési sebességnek meghatározott százaléka a garantált, tehát nem feltétlenül a meghirdetett sebességet tudja mindig biztosítani a szolgáltató. Akad köztük például olyan, amelyik 50 százalékot garantál. Ha tehát csak fele olyan gyors a net, mint amit ígértek, még akkor is szerződés szerint teljesítenek. Persze, hosszútávon a lassulást, kimaradást senkinek nem kell eltűrnie – hacsak nem fogadott hűséget valamelyik szolgáltatónak. Ha idő előtt akarja felmondani valaki a szerződést, bizony fizetnie kell.

Ám augusztus elsejétől hatályba lép az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló új rendelet, amely hatékony oltalomban részesíti a fogyasztókat, és átláthatóbb szabályozási környezetet alakít ki a hírközlési piacon. Augusztus 1-től a rendelet lehetővé teszi mobil-, illetve vezeték nélküli szolgáltatásoknál a felmondás lehetőségét, ha a szolgáltatás minősége nem felel meg a szerződésben foglaltaknak, vagyis az előfizető a szolgáltatást nem tudja igénybe venni.

Számtalan oka lehet annak, ha az internetszolgáltatás akadozik, illetve nem megfelelő. A szolgáltató javarészt a központban látja, hogy részükről elérhető-e a kapcsolat vagy sem. Ha igen, akkor az ügyfélnél van a hiba. A leterheltség és a rossz rooter is okozhat problémát, ezért elsősorban érdemes otthon sebességtesztet végezni, számtalan ilyen oldal található az interneten. Persze, a szolgáltatók általában csak a saját szakembereik által végzett teszteket fogadják el, a tájékozódás érdekében mégis érdemes tesztelni.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!