Hírek

2016.06.23. 10:10

Hoppá, jövő májusra halasztják el az új buszmenetrend bevezetését! (frissítve)

Ötvenkét új buszmegállóhelyre és tíznél több új buszvezetőre is szükség van ahhoz, hogy a városi közgyűlés által a legutóbbi ülésen elfogadott új buszmenetrendet teljes biztonsággal be lehessen vezetni, ezért a pénteki közgyűlés várhatóan úgy dönt, hogy a korábban tervezett augusztus elseje helyett 2017 május 29-étől vezeti be az alapjaiban új buszközlekedést.

Házi Péter

Amint arról beszámoltunk, a legutóbbi közgyűlés úgy fogadta el az új járatstruktúrát, hogy a KNYKK Zrt-től várja annak szakmai átvizsgálását, bevezethetőségét. A szakmai javaslat alapján azonban 2017 májusára teremthető meg minden infrastrukturális feltétel és az új buszsofőrök munkába állítása. A képviselők egyetértettek abban, hogy az új hálózat a  közlekedők és városrészek jobb kiszolgálását teszi lehetővé, azaz az önkormányzat elkötelezett annak bevezetése mellett. Nemcsak új megállókat kell építeni, hiszen például a Bregyó köznél is megáll majd az egyik új buszjárat, hanem meglévő buszmegállókat is át kell helyezni, a Nagyszombati úton pedig járdát s építenek. A város 2017-től biztosítja éves költségvetésében a kibővített hálózat működtetéséhez szükséges mintegy 230 millió forintos pluszforrást.

A város egy korszerűbb – elsősorban nem díjemelésen alapuló – jegy- és bérletrendszer bevezetését, valamint az utastájékoztatásban új módszerek kialakítását is tervezi. A képviselőtestület pénteki döntését követően megkezdődik – a beérkezett lakossági észrevételek áttekintésével – az új menetrend és hálózat véglegesítése, a bevezetéshez szükséges beruházások megvalósítása, valamint részletes ütemtervet dolgoznak ki a közösségi közlekedést használók minél szélesebb  körű tájékoztatására a változások bevezetését megelőző időszakban.

Frissítve

A pénteki közgyűlés elé kerülő előterjesztésben olvasható a KNYKK részletes véleménye, amiből kiderül: több járatnál problémásnak érzik a szűkös fordulási időket. Az 1A, 1B járatnál például, amelynek 15 kilométert kell megtennie a városban, egy perce lenne a sofőrnek a járat érkezése majd újbóli indulása között, a 4A, 4B járatnál 18 kilométeres út után lenne két perc ugyanerre, a 214-es járatnál pedig 17 kilométerre jutna négy perc. Amint írják, A tíz kilométernél hosszabb járatok esetén a közlekedési csomópontok csúcsidei áteresztő képességét ismerve jelentősen nőhet a menetidő, a menetrend tarthatatlanná válhat, az átszállások meghiúsulhatnak. Ezért ezen mindenképpen változtatást javasolnak.

A Csapó utcai decenntrumba és a kórházhoz menő járatok nagy számát azért érzik problémásnak, mert kicsi a környéken lévő utak áteresztő képessége.

Ha a város megtartaná a 43-as, 44-44-es buszokat, minimum 18 új buszsofőrt kell munkába állítani, ami a munkaerőpiaci helyzet alapján nehézségeb ütközhet.

ezen túl szükséges az új, bekötött útszakaszok bejárása, a kanyarodási ívek vizsgálata, a kiállási helyek kijelölése, az útvonalak közösségi közlekedési útvonallá nyilvánítása. Azt is egyeztetni kell, a tájékoztatásban kinek mi lesz a feladata, kik készít például papíralapú kiadványt, , ki tájékoztat interneten.

Az előterjesztés szerint a jövő májusi bevezetéssel hosszabb felkészülési idő lesz mindezen kérdések átgondolására, ráadásul ebben a hónapban kezdi az önkormányzat a tárgyalást az elektronikus jegyvásárlási lehetőségről is. Ha most ősszel vezetnék be az új rendet, akkor csak ideiglenes megállóhelyek kialakítására lenne lehetőség, jövő május végén az érettségi már elkezdődik, így kisebb lesz a forgalom is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!