Hírek

2015.03.25. 20:09

Jövő nyártól új menetrend lesz?

Székesfehérvár - Heteken belül a főbb irányai is ismertté válhatnak a most készülő új, fehérvári buszmenetrend-tervezetnek, amely ötvözné a jelenlegi hálózat előnyeit, s a 2012-es tanulmány pozitívumait is. Lehet, hogy körjáratok, illetve minibuszok is lesznek?

Házi Péter

2012-ben egyszer már bemutatta az önkormányzat az új városi buszmenetrendet, amelynek gerincét két körjárat és három, a várost átlósan keresztező vonal adta volna. Az akkor augusztusra ígért változtatásból azonban semmi nem lett, valószínűleg azért sem, mert az új rendszer jóval kevesebb megtett kilométerrel számolt, ami biztosan nem nyerte volna el az utasok tetszését. Sokan fellélegeztek az új menetrend bevezetésének elhalasztása miatt, mások viszont csalódtak, mert várták azt az ütemes menetrendet, amely alapján nem kell az óránkat nézegetni, hiszen meghatározott időközönként jöttek volna a buszok.

A 2012-es terv teljes egészében biztosan nem valósul meg, de annak előnyei beépülhetnek a jelenlegi járatrendszerbe. Komoly lakossági egyeztetést ígérnek, hogy mindebből ne legyen probléma

Egy biztos, az utazási igények, no meg a város szerkezete is megváltozott az elmúlt évtizedekben, így változásra mindenképpen szükség van. Jó alkalom erre, hogy december 31-ével lejár az önkormányzat és az egykori Alba Volán közötti közszolgáltatási szerződés, új közbeszerzést kell kiírni a feladat ellátására, a következő tíz esztendőre.

- A következő hetekben kapják meg az ipari parkok cégei, a város intézményei a buszjáratok útvonalainak, az esetleges új járatoknak a tervezetét, amely átalakíthatja Fehérvár buszközlekedését. Ám mindezt úgy, hogy a most meglévő hálózat pozitívumai is megmaradnának. A változtatást a jövő év nyarán szeretnénk végrehajtani, hosszabb társadalmi egyeztetést követően - mondta el a feol.hu érdeklődésére Cser-Palkovics András polgármester, aki szerint a fő szempont az, hogy minél több helyről, legfeljebb egy átszállással elérhető legyen a vasútállomás, az autóbusz-állomás és a kórház, rendelőintézet, illetve a belváros. Az ipari parkok buszközlekedését pedig kifejezetten javítani szükséges. Meg kell oldani például a maroshegyi kis utcák tömegközlekedését is, itt mikrobuszokkal lehetne az utasokat kivinni a gyűjtőutakig.

- Úgy látjuk, pár százezer kilométerrel várhatóan nőni fog a megtett kilométerszám, ám számításunk szerint ehhez nem kell több busz a jelenleginél, így a pluszköltség kigazdálkodható lesz az önkormányzat részéről - tette hozzá Fehérvár polgármestere.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!