Hírek

2015.06.24. 18:39

Harminc vágány fölött ível át az épülő óriásfelüljáró

Székesfehérvár - A város déli és északi oldalát köti majd össze az az épülő, 260 méter hosszú felüljáró, amely a leendő intermodális csomópontnak is a része lesz: a vonatról azonnal átszállhatunk a helyközi, helyi buszokra.

Házi Péter

Kétszázhatvan méter hosszú lesz és közel öt méter széles. Ez nem valami ősvilági dinoszaurusz, hanem a székesfehérvári vasútállomáshoz kapcsolódóan már épülő gyalogos és kerékpáros felüljáró, amely harminc vágány fölött ível majd át és összeköti a város északi részét a vasút másik felén lévő déli résszel.

Akinek volt ideje mostanában a székesfehérvári állomáson nézelődni, az láthatja, hogy a - tavalyi próbacölöpözést követően - az elmúlt hónapokban megkezdődött az irdatlan méretű szerkezet alapozása is.

Ez a felüljáró egyébként már része lesz a közvetlenül a vasútállomáshoz tervezett intermodális csomópontnak, amelynek lényege, hogy a buszpályaudvar is a vasútállomáshoz költözik . A tervek szerint innen érhetjük majd el a helyi, helyközi buszokat.

Amint Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője a Fejér Megyei Hírlap kérdésére elmondta, júniusban megkezdődött a felüljáró felmenő szerkezeteinek, azaz a pilléreknek a vasszerelése és zsaluzása. Őszig megépül a teljes felszerkezet és a peronokhoz vezető lépcsők is. A szerkezet fedett lesz, oldalt acélháló burkolattal, térvilágítással és kamerarendszerrel. A felüljáró két ütemben épül majd meg, jelenleg az I. ütem építése folyik, a tervek szerint a második ütem kivitelezése 2017-re fejeződik be.

Már épül a harminc vágány fölött átívelő gyalogos felüljáró (Fotó: Koppán Viktor)

Amint arról beszámoltunk, 2013 márciusában döntötte el a közgyűlés, hogy a négy változat közül azt a verziót javasolja továbbtervezésre az önkormányzat, amelyik szerint az autóbusz-végállomást a Béke tér nyugati oldalán alakítják ki öt peronnal, a tér keleti oldalán pedig zöldfelületet lehet létrehozni. A kiszolgáló egységek a vasútállomás épületében kapnának helyet. A P+R parkoló és a buszparkoló pedig a gimnázium mögötti, nem használt iparvágányok helyén férne el. A legdrágább terv szerint egyébként a Vasvári gimnázium helyén alakították volna ki az új helyközi buszvégállomást, ám ezt a verziót gyakorlatilag elvetette a közgyűlés.

Amint megtudtuk, egy nemrég hozott kormányhatározat szerint az országban megépülő összes intermodális közlekedési központ koordinálását a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. végzi. Cser-Palkovics András fehérvári polgármester ezért megkereste a NIF-et: a város készen áll az egyeztetésekre a végleges kialakítást illetően.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!