Az abai zaklató: két ügy, két nyomozás, egy vádindítvány

2017. március 07., 12:25 szerző: Zsigó Ferenc
komment
A tavaly kirobbant ügyben vád-indítvánnyal zárult a nyomozás, az ügyészség március végéig dönt, vádat emel-e a fajtalankodóan üzengető pedagógus ellen.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Két ügy, két nyomozás, egy vádindítvány - így összegezhető az, ami történt eddig a múlt évben nagy visszhangot kiváltott abai ügyekben.

Mint emlékezetes, az abai általános iskolában egy időben két közfelháborodást kiváltó ügy pattant ki tavaly márciusban. Az egyik, még 2015 őszére visszanyúló ügyben a sértettek állítása szerint a felsős fiúk az iskolai vécében belülről bezárták az ajtót, majd „csicskáztatták” a kisebbeket: lehúzatták nadrágjukat és simogattatták magukat.

A rendőrség „tizennyolcadik életévét be nem töltött személy sérelmére elkövetett személyi szabadság megsértése” bűntettének gyanújával nyomozott. A rendőrség igazságügyi pszichológus szakértőt is bevont a nyomozásba.

A szakember megállapította, hogy a vizsgált gyerekek félénkek, gátlásosak, kisebbrendűségi érzésekkel küszködnek. A felsősök tagadták a bántalmazásokat, a kicsik elmondásából pedig nem lehetett egyértelmű következtetéseket levonni a cselekmények pontos jellegét, illetve azok szexuális tartalmát illetően. A rendőrség végül megszüntette a nyomozást, az érintett család pedig ügyvédi tanácsra nem tett panaszt a megszüntető határozat ellen.

Feljelentés született azért is, mert az egyik tanár a facebookon szeméremsértő üzenetekkel zaklatott több hetedikes diákot. A tanárt a tankerületi igazgató felmentette a munkavégzés alól. (Meg nem erősített információink szerint a fővárosban talált munkát.) A nyomozás lezárult, az aktát vádindítvánnyal kapta meg az ügyészség, ahol a hónap végéig dől el, lesz-e vádemelés.

Előzmények:

Fiúkat molesztált az abai tanár

Obszcén leveleket írkált az abai tanár

Zsigó Ferenc

2017. március 07., 12:25 szerző: Zsigó Ferenc

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...