Hírek

2017.05.26. 18:55

Már a hegyek között a dunaújvárosi kerékpárosok

Már valahol Boszniában járnak azok a dunaújvárosi kerékpárosok, akiket szerdán búcsúztattunk a főtéren.

Pekarek János

A DH is ott volt a Városháza téren szerdán reggel hét órakor, amikor Matulai György és Mihaldinecz László nekivágtak az 5000 kilométeresre és 53 naposra tervezett utazásnak az iráni Iszfahánba.

Utasaink megígérték, hogy rendszeres beszámolót küldenek útjukról, ha nem is minden nap, hanem ahogyan lehetőségük adódik.

Matulai György és Mihaldinecz László pihenőn
Fotó: Amatőr

Íme, első, útközbeni tudósításuk!

A hétórai ünnepélyes búcsúztatás után nekivágtunk a nagy útnak. Az első komolyabb pihenőt Szekszárdon tartottuk, ahol meg is ebédeltünk. Itt volt egy nagyon kicsi eső, de feltámadt az északi szél, ami elröpített bennünket Horvátországba, Beli Monastirba. Magyarul egy kicsit beszélő bácsi segítségével találtunk kiadó szobát, amit hatkor már el is foglaltunk. A megtett táv 160 kilométer.

Kerékpár - gyepből...

Másnap Beli Monastirtől a boszniai határon túl harminc kilométerre jutottunk. Reggel kellemetlen hűvösben indultunk, de legalább hátszelünk volt. Délben a kellemes hátszélből erős oldalszél kerekedett, de jól haladtunk a célunk felé.

A határ után megettük első báránysültünket salátával. Isteni finom volt! Olcsó motelben töltjük az éjszakát. Holnaptól már bekeveredünk a komolyabb hegyek közé. A megtett távolság 132 kilométer volt.