Hírek

2014.07.20. 08:40

Mázsás üvegajtó dőlt az asszonyra

Egy 14 évvel ezelőtt beszerelt üvegajtó kidőlt, kis híján balesetet okozva. Panaszosunk a gyártó céghez fordult, de kiderült, hogy a Fehér Ablak Kft.-nek nincs márkaszervize, sem szerződéses szervizes kapcsolata.

Zsigó Ferenc

– A feleségem ki akarta nyitni a kertre néző nyitó-bukó üvegajtót, de az kidőlt. A nejem testi épségét az mentette meg, hogy a kanapé felfogta a kidőlő 120 kilós üvegtáblát – idézi fel a történteket a Gárdonyban élő Schuster László. – Így az ijedtségen kívül szerencsére más baj nem történt, de mivel az eset a márciusi hideg időben történt, sürgős segítségre volt szükségünk.

Schuster úr a gyártó céget, a Fehér Ablak Kft.-t hívta fel, de mint elmondta, vasárnap volt, nem érte el őket és más szerelőt hívott. Tájékozódásunk során kiderült, hogy ez a szerelő is hétfőn reggel először a Fehér Ablak Kft.-nél próbált alkatrészt keresni, aztán később máshonnan szerezte azt be, így az eset utáni napon az üvegajtót visszaszerelte a helyére.

- Tudom, hogy 14 év után sem garanciális, sem szavatossági igényem nem lehet, nem is ez a problémám, hanem az, hogy komoly cégnek tartom a Fehér Ablak Kft.-t, és rendkívül imázsromboló, ha egy ilyen cégnek nincs saját vagy szerződéses szervize – mondta a tapasztalt üzletember, nem érti, miért nem ápolja jobban ügyfélkapcsolatait ez a nyílászáró piacon meghatározó cég. – Mert – teszi hozzá, ki garantálja, hogy legközelebb nem esik ki ez az ajtó?

Megkerestük a Fehér Ablak Kft.-nél az üggyel foglalkozó illetékest. Csallóköziné Rózsa Veronika, a garanciális csoport vezetője arról tájékoztatott, hogy az ajtó kidőléséhez négy alkatrésznek kellett eltörnie.

– Én ugyan csak öt éve vagyok a cégnél, de a korábbi évek dokumentumait is átnézve az derült ki, hogy vevőnk egyszer sem kérte cégünktől a nyílászáró felülvizsgálatát, karbantartását, pedig a termék beszerelésekor írásban is tájékoztattuk arról, hogy erre évente szükség van. Lehet, hogy ezt más szakemberrel elvégeztette, de ha így van, akkor szeretnénk látni ennek igazolását, mert ebben az esetben nem szabadott volna előfordulnia ennek a balesetnek.

Csallóköziné érdeklődésünkre elmondta, valóban nincs cégüknél márkaszerviz, de ez nem is jellemző ebben az iparágban.

– Cégünknek szervizszolgáltatása működik melynek keretén belül a munkaidőben bejelentett jótállási időn belüli és azon túli meghibásodásokat a Fehér Ablak Kft. minden esetben javítja. Ezen szervizszolgáltatásunk hétvégén valóban nem érhető el, mint ahogy ha a foci vb döntő meccse előtt vasárnap délután elromlik a tévékészülékünk, nem valószínű, hogy találunk márkaszervizt, aki azonnal elkezdi a javítást, akár garanciaidőn belül, akár azután.

– Schuster úr részére 2000-ben egy egyedi megrendelés alapján gyártottuk le a nyílás-zárót, egy év garanciát és négy év szavatosságot vállalva. Mi gyártással, forgalmazással foglalkozunk, természetesen mindig igyekszünk segíteni ügyfeleinknek a garanciális idő lejárta után is. Schuster úr megkeresése nyomán is igyekeztünk segíteni. Ő hét végén hívott minket, nem ért el, hétfőn már az általa felkért szerelő kérésére kerestük a javításhoz szükséges alkatrészt. Délutánra viszont már a szerelő máshonnan beszerezte azt, így végül megoldotta a problémát – mondta a Fehér Ablak Kft. garanciális csoportjának vezetője.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!