Hírek

2017.01.02. 18:30

Mégis háromsávos lehet

Budapest, Székesfehérvár – 2016 nyarán egyszer már volt szó az M7-es Balaton felé vezető oldalának háromsávossá bővítéséről, ám azt egy héttel később elvetették. Most egy kormányhatározat szerint 2023-ra mégis meg kell valósítani az autópálya szélesítését.

Házi Péter

Tavaly nyáron sokan örültek a hírnek, miszerint a kormány úgy döntött, elkészítteti a terveket az M7-es autópálya Balaton felé vezető, Balatonvilágosig tartó szakaszának három sávossá bővítésére. Az M1-es autópálya esetében pedig egészen Győrig elvégezték volna a harmadik sáv kiépítését, pontosabban először annak terveit készítették volna el. Mindezeket a fejlesztéseket a 2024-es olimpiai pályázathoz kapcsolódva tették volna meg, hiszen egy esetleges magyarországi olimpia esetén több vidéki város is házigazda lenne, az ide való gyorsabb eljutást segíthetné a három sávossá bővítés.

Ám ezt követően, alig egy héttel később, 2016 augusztusában a Magyar Közlönyben  megjelent egy újabb határozat, amely visszavonta az útfejlesztési terveket, lekerült a napirendről a kérdés. Egészen mostanáig, ugyanis egy december végi kormányhatározat ismét célul tűzi ki, hogy legkésőbb 2023. március 15-éig készüljön el a már említett szakaszok háromsávossá bővítése.

Különösen a nyári csúcsforgalomban lenne hasznos a három sáv az M7-esen: a torlódások és talán a balesetek száma is csökkenne
Fotó: FMH-archív

Most azonban nem az olimpia esetleges elnyerése szerepel a bővítés szükségességének indoklásában, hanem az, hogy az Európai Unió közlekedési törzshálózatának részét képezi az M1 és az M7 autópálya. Ezek stratégiai jelentőségűek, Magyarország és a régió gazdasága szempontjából egyaránt fontosak, illetve a hazai vállalkozások versenyképességének megtartásában, erősítésében is fontos szerepet játszanak. Ezért a kormány egyetért a megközelítésüket, valamint a tranzitforgalom biztonságos elvezetését szolgáló autópálya-szakaszok kapacitásbővítő fejlesztésével.

A határozat arról is szól, hogy megbízzák a nemzeti fejlesztési minisztert és a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztost, tegyék meg a szükséges intézkedéseket az M1 autópálya Budapest–Győr, M19 gyorsforgalmi úti csomópontja közötti szakaszának, valamint az M7 autópálya Budapest és a megépíteni tervezett M7–710. számú főút csomópontja közötti szakaszának „menetirányonkénti három forgalmi sávra bővítését célzó építési engedélyezési tervdokumentáció előkészítésre”.

Az előkészítési feladatok teljesülését követően pedig – a Nemzetgazdasági Minisztérium bevonásával – meg kell valósítani a beruházást, vagyis az említett útszakaszok háromsávosra történő bővítését 2023. március 15-éig.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!