Hírek

2015.05.29. 19:01

Menthetetlen a vasúti irányítótorony

Székesfehérvár - A tervezők nem találtak olyan pályaívet, amivel biztosítható lett volna az irányítótorony kikerülése - indokolta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője a fehérvári közgyűlésen, miért kell lebontani az épületet.

Házi Péter

89,4 milliárd forint. Ez az az összeg, amennyiből jelenleg Székesfehérváron illetve a megyében beruházásokat végez a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Loppert Dániel, az állami cég kommunikációs vezetője azt is elmondta a fehérvári közgyűlésen, hogy a városi elkerülő út és a vasúti csomópont átépítésén túl a perkátai, seregélyesi elkerülő út építése és a Lepsénytől kezdődő dél-balatoni vasúti pálya felújítása is benne van ebben az összegben, s komoly tárgyalások várhatóak a vasútállomáshoz kapcsolódó úgynevezett intermodális közlekedési központ kérdésében. A 20-as, Veszprém felé menő vasútvonal korszerűsítése pedig a következő ciklusban várható.

A közgyűlésre érkező civilek azonban leginkább arra voltak kíváncsiak, miért kell az általuk megmentésre érdemesnek tartott, egyedülálló lábas irányítótornyot elbontani. Loppert Dániel szerint egyrészt azért, mert az uniós támogatás egyik feltétele, hogy a vonatoknak száz km/h-s sebességgel legyen lehetőségük áthaladni az állomáson. Olyan pályaívet azonban nem találtak, amelynél ekkora sebességgel a vonatok ki tudnák kerülni a tornyot. Ha a torony megmaradna, akkor elvesztenénk a 34 milliárdos uniós támogatást. Ezt a döntést valakinek meg kellene hozni, amire viszont én nem látok esélyt - mondta a NIF kommunikációs vezetője. Horváth-Tancsa Ágnes szerint a civilek, akik között mérnökök is vannak, tettek le komoly műszaki javaslatokat a megoldás érdekében. Loppert Dániel erre válaszolva elmondta, minden civil javaslatot olvastak a műszaki paraméterekkel kapcsolatban, ám jó megoldást nem találtak. Négy éve, ismert a torony sorsa, de soha nem jött érdemi javaslat annak további hasznosításáról.

A közeljövőben még egy kört futhatnak az irányítótorony hívei: a városházán egy asztalhoz ülhetnek a tervezőmérnökökkel, hogy érveiket a megmentés-lebontás kérdésében ütköztethessék

Cser-Palkovics András polgármester felvetésére végül abban maradtak, hogy a közeljövőben a fehérvári városházán egy asztalhoz ültetik a civileket és a NIF tervezőmérnökeit, hogy mindenki elmondhassa pro és kontra a szakmai érveit.

A volt Vesztegzár, korábbi Garas bolt helyén várhatóan egy 150-200 fős parkolót alakít ki az önkormányzat, amely csökkenti az állomás körüli parkolási gondokat, de ehhez a tulajdonossal még meg kell állapodni.

Döntöttek arról, hogy a tulipános óvoda beolvad a Belvárosi Brunszvik Teréz Óvodába, de változatlan csoportszámmal és befogadóképességgel működik tovább. A korábbi évek 4 millió forintjához képest idén 10 millió forint támogatást kap a városi polgárőrség működéséhez. Márton Roland szerint ugyanakkor nem a bürokratikus részt kéne erősíteni, hanem érdemibb egyeztetésre lenne szükség. Kedvezményekre jogosító Városkártyát vezet be Székesfehérvár, s pályázik az önkormányzat egy kerékpárút megépítésére a Sóstói ipari park területén, a Japán utca-Amerikai fasor-Holland fasor közötti nyomvonalon.




Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!