Miért kellett háromjegyű számozás az új buszmenetrendben?

2016. március 07., 19:23 szerző: Házi Péter
komment
A címben szereplő kérdést többen is feltették azon a maroshegyi lakossági fórumon, ahol az új menetrend-tervezetet mutatták be. Az új menetrend hasznlatához internetes úticéltervezőt is szeretne létrehozni az önkormányzat.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Kicsinek bizonyult a Táncsics iskola osztályterme, annyian jöttek Brájer Éva és Mészáros Attila fórumára, amelyen a tervezett buszmenetrendről és a Sóstó környékének fejlesztéséről esett szó.

Nagy Zsolt, az önkormányzat közlekedési irodájának vezetője ismertette a terveket, amelyet alapvetően  pozitívan fogadtak a megjelentek. Újdonság, hogy végre a maroshegyiek is közvetlen járattal juthatnak el a vasúthoz, kórházhoz. Az egyik felszólaló szerint lehetetlen lesz a buszok háromjegyű számozását megtanulni, szerinte a régi útvonalakon közlekedő új járatoknál meg kellett volna tartani a régi számozást. A közlekedési iroda vezetője szerint ez félreértésekhez vezethetne, ezért elvetették az ötletet. Több céggel tárgyal viszont a város egy  internetes, okostelefonos fehérvári buszmenetrend elkészítéséről, amibe elég az indulási helyet és az úticélt beírni, a program kidobja a szükséges buszok számát, az esetleges átszállás szükségességét. Ezügyben azonban még nincs döntés, de a megjelentek szerint is jó ötletről van szó.

„Ha júliustól új szolgáltató látja el a tömegközlekedési feladatokat a városban, megmarad-e annak jelenlegi lehetősége, hogy a helyi bérlettel felszállhatunk a helyközi járatokra a városon belül? – tette fel a kérdést az egyik kérdező. Nagy Zsolt szerint erre akkor van elsősorban lehetőség, ha a közbeszerzést a KNYKK Zrt. nyeri. Ha más cég lesz a nyertes, elképzelhető, hogy az önkormányzatnak anyagilag külön hozzá kell járulnia ezen lehetőség megmaradásához.

Egy idősebb asszony azt kérte,  a buszokon normális méretű számokkal és a jelenleginél több helyen, így a felszállási ajtónál is írják ki a járatok számát, mert ennek hiánya miatt  sokan rossz vonalra szállnak fel. Amint Mészáros Attila válaszolt: a közbeszerzésben fontos pont a jobb utastájékoztatás biztosítása.

A Rádió utcai buszmegállónál csúcsidőben se a várakozók, se az érkező buszok nem férnek el, itt egy komoly átalakítás várható. Erre azért is szükség van, mert az egymással szemben haladó, a sóstói ipari zónát is érintő „körjáratokra” valószínűleg nagy igény lesz, könnyen lehet, hogy szeptemberben sűríteni kell majd a járatokat. Amint elhangzott, az új menetrend azzal is számol, hogy ha vasútnál megépül az új közlekedési központ, akkor ide több járatnak kell érkeznie, valamint azt is figyelembe vették a tervezésnél, hogy a Szabadságharcos út mellett kiépül az új középiskolai campus, s ennek komoly diákforgalma lesz. Brájer Éva szerint az új menetrenddel Maroshegy és Alsóváros is nyer.

A fórum második részében, lapzártánk után esett szó a sóstói stadiont és környékét érintő fejlesztésekről, ennek részeként 250 új parkoló is épül, ami a temető környéki parkolást is segíti.

Házi Péter

hozzászólás
2016. március 07., 19:23 szerző: Házi Péter

Facebook

Hozzászólások