Hírek

2016.09.28. 17:31

"Nem itt kell befordulni!" - eltévedt és késő járatok Fehérváron

Olvasónk négyszer buszozott a városban múlt héten. Kétszer tévedt el vele a járat, de a késések is gyakoriak.

Kocsis Noémi

Négy alkalommal szállt helyi járatra (különbözőekre) a vele történteket elmesélő olvasónk, aki észrevételeit meg is írta a helyi tömegközlekedést üzemeltető állami cégnek. Mint a panaszos levelében írja, minimum tíz perces késéseket tapasztal rendszeresen a reggeli csúcsforgalmi időben, például Maroshegyről a városközpont felé, ennyi késés már veszélyeztetheti a munkába,iskolába beérést, vagy lekésheti miatta az utas a csatlakozását másik buszhoz, vonathoz. Ugyan hivatalosan nem emiatt tett jelzést, hanem a késésekért reklamált, de más furcsaságok is történtek:  négy útjából egynél eltévedt a buszsofőr, egy másik alkalommal pedig maga az utas navigálta a buszvezetőt a járatnak kijelölt útvonalra. Bár így sikeresen célba ért a járat, az utas gyakorlatilag szabályt szegett, hiszen menet közben a sofőrrel elvileg tilos lenne beszélgetni...

Természetesen nem azt akarjuk sugallni, hogy a bevezetőben vázolt helyzet általános lenne a város egész tömegközlekedésére nézve, olvasónk inkább azért jelezte a problémákat, mert egy részük kevés befektetéssel is kezelhető, megoldható lenne. Érdeklődött a közlekedési vállalat illetékesénél, a járateltévedés orvoslására fel lehetne-e szerelni a sofőröket egy más kb. tízezer forintos, a megye járathálózatát feltüntető GPS-szel (decentrumonként, az új sofőrökre számítva elég lenne 2 ilyen készülék, a városban összességében nem is kellene tíznél több, tehát kb. 100 forintos kiadásról beszélünk). A KNYKK illetékese válaszlevelében e felvetésre azt írja, a GPS  rendszer kiépítése társaságuknál tervben van, de bevezetése olyan magas költségekkel járna, amelyet egyelőre nem tudnak vállalni. Olvasónk felvetette azt is, ennek kiváltására biztosítsanak a járművezetőknek egy kb. 20 oldalas, összefűzött térképes dokumentációt (a jármű kötelező tartozékaként), amelybe indulás előtt a buszvezető belepillanthat, ellenőrizheti a pontos útvonalat. E felvetésére még nem kapott választ.

– Az egyik esetben a buszvezetőnek szóltunk, hogy már a piros lámpához is rossz helyre állt be, mert másfelé kell majd befordulnia, ő pedig azt válaszolta, hogy ja, akkor arra megyünk. A másik esetben sajnáltam is a beugró sofőrt, aki nem ismerte ki magát a családi házas rész kis utcáiban, neki konkrétan segítettünk, hogy most itt kell befordulni, ott kell kanyarodni, hálás is volt érte. De nem mindig tud segíteni valaki, ezért tényleg jó lenne, ha a buszvezetőknek lenne ilyen esetekre hatékony megoldása – foglalta össze észrevételeit az utas.

A buszvezetőket megkérdezve a reggeli késésekért részben a körforgalmakon nehézkes átjutást tették felelőssé, de nagy szerepe van annak is, hogy a fővárostól eltérően Fehérváron nem a külön buszsávokat, hanem a sávszűkítést preferálták a közlekedéstervezés során. A KNYKK-nál tisztában vannak ezzel, de nem tudják orvosolni, mindazonáltal elnézést kértek a késésekért.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!