Hírek

2014.07.17. 18:05

Nem marad ott a hulladék

Fehérvár, Csákvár – A július 1-től nonprofit szervezetté alakult Depónia elkezdte az új szerződések postázását lakossági ügyfeleinek.

Klecska Ernő

Több olvasónk is értetlenül áll a szerződés azon pontja előtt, hogy a 110 literes kukákba 20, az 50 literesbe pedig 10 kilogramm hulladék helyezhető csak el. Többen attól tartanak, hogy nem viszik el a szemetet, vagy a kukásautókra mérleg kerül, s így később pótdíjat szabnak ki rájuk.– Egyik sem fordulhat elő – mondta el kérdésünkre Steigerwald Tibor ügyvezető, aki szerint így szűrnék ki azokat az edényeket, amelyek olyan hulladékot tartalmaznak, amit nem kötelesek begyűjteni, s a mértékeket tapasztalati értékek alapján adták meg.– Se a hulladékszállításról szóló törvényben, se a közbeszerzési kiírásunkban nem szerepeltek e súlyhatárok – véli Katonáné Venguszt Beatrix, Csákvár polgármestere.

Néha úgy megtömik a kukát építési törmelékkel, hogy két ember is alig bírja felemelni...

A Depónia Hulladékkezelő és Településtisztasági Kft.július 1-től nonprofit szervezetté alakult át. 2013 januárjától egy konzorcium végezte Fehérvár és 28 környékbeli település szemétszállítását, az új hulladéktörvény értelmében azonban a törvényt megelőzően kötött szerződéseket fel kellett mondani. Az ezzel párhuzamosan kiírt közbeszerzésen indult a Depónia Kft. a Velencei-tavi Hulladékgazdálkodási Kft-vel konzorciumban. A székesfehérvári cég a mostani, ugyancsak a törvény által előírt nonprofit átalakulásnak megfelelően elkezdte az új közszolgáltatási szerződések postázását a lakossági ügyfeleknek.

Ez ügyben lapunkat több olvasónk is megkereste. Legfőbb gondjuk az volt, hogy az új szerződés szerint a 110 literes kukákba 20, az 50 literesbe pedig 10 kilogramm hulladék helyezhető el. Ezt, arra hivatkozva, hogy nem életszerű, hiszen például egy kisgyermekes családnál csak a pelenkákból ennél több is összejöhet, egy nagyobb famíliánál pedig a konyhai hulladék is meghaladja e mértéket, felháborodással fogadták. Volt, aki attól tartott, hogy nem viszik el a szemetet, mások úgy vélték, a kukásautókra mérleg kerül, s így később pótdíjat szabnak ki rájuk.

- Sem a hulladékszállításról szóló törvényben, sem pedig a közbeszerzési kiírásunkban nem szerepeltek ezek a súlyhatárok. A lakosságot semmi nem kötelezi a szerződési blankettákban szerepeltetett súlykorlátozás elfogadására, a közszolgáltatót viszont a jogszabály és az önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződése is kötelezi, hogy azt a lakossal megkösse akkor is, ha a súlyt korlátozó kitétel ki van húzva a szerződésből - fogalmazott Katonáné Venguszt Beatrix.

- A javasolt korlátozás célja az, hogy kiszűrjük a szemetes edények közül azokat, amelyek olyan hulladékot tartalmaznak, amit nem kötelező begyűjteni. Ez leggyakrabban az építési törmelékkel fordul elő. A korlátozást tapasztalati értékek alapján adtuk meg, ugyanis az elszállításra kötelezett anyagokkal megtöltött tároló edény a megadott súlykorlátot nem érheti el - tájékoztatta lapunkat Steigerwald Tibor, aki szerint nem fordulhat elő, hogy a szemét ottmarad.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!