Hírek

2017.03.30. 13:12

Mit tegyünk, ha elázva, felbontva érkezik meg levelünk?

Székesfehérvár - Elázott, felbontott postai levelek. Bár sokakat elkerülnek ezek a problémák, mégis van, akihez így érkezik meg a küldemény.

Szanyi-Nagy Judit

Kazsoki Imréné Julianna kereste fel a szerkesztőségünket azért, hogy megmutassa a januárban hozzá érkező leveleket. Ezek ugyanis egyrészt késve, másrészt rossz állapotban, elázva és kibontva érkeztek meg a postaládájába.

A történet egészen mostanáig húzódott, hiszen Julianna azonnal bejelentést tett a postán, ahonnan harminc nap múltán kapott egy olyan, általános választ, mely szerint az időjárás viszontagságainak tudható be az elázás. A történet pikantériája, hogy Julianna elmondása szerint azokban a napokban épp száraz, esőmentes idő volt.

A problémakör kapcsán felkerestük a Magyar Posta Zrt. Társasági Kommunikációs Osztályát. Az elázással kapcsolatban kiderült: a küldemények védelme érdekében a dolgozók zárt egységládákban szállítják a leveleket, csomagokat. - A kézbesítők táskái vízállóak, a szállítóeszközökre szerelt tároló ládák fedettek, melyek megfelelően védik a küldeményeket az esőtől - mondták az illetékesek. Azonban, ha valamilyen módon mégis megsérül, elázik a hozzánk érkezett küldemény, azt érdemes a postának mihamarabb jeleznünk.

Kazsoki Imréné Julianna az elázott leveleit mutatja éppen Fotó: Szanyi-Nagy Judit

- Az ügyfelek a levelek sérülése esetén panaszt tehetnek. Ebben az esetben be kell mutatniuk a küldeményt a burkolattal, csomagolással együtt, melyről a szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel. A posta akkor fizet kártérítést, ha a küldemény tartalma sérül, amennyiben csak a burkolat sérül, azért nem jár kártérítés - közölték.

Julianna viszont nemcsak elázva, de felbontva kapta meg a leveleit. - A posta zárt technológiai folyamatban, szigorú belső szabályozások mentén kezeli a küldeményeket, a felvételtől egészen a kézbesítésig. Az előírt kezelési rend betartását folyamatosan ellenőrizzük, a feldolgozási pontokon kamerával figyeljük a munkafolyamatokat - árulták el kérdésünkre, s arra is kitértek, mi a teendő, ha mégis felbontva érkezik meg a küldemény:

- Panaszt kell tenni. A posta lehetőséget biztosít az ügyfeleiknek arra, hogy személyesen, telefonon, illetve e-mailen keresztül, minél könnyebben megtehessék a bejelentést.

A történet kapcsán arra is rákérdeztünk, a posta hogyan garantálja, hogy a megfelelő címzetthez, és ne például a szomszédhoz érkezzenek meg a leveleink. - A posta a küldeményen megjelölt címen kézbesíti a küldeményeket. Az olyan küldemények esetében, melyek nem személyes átvételt igényelnek, a címben megjelölt levélszekrény útján kézbesítjük a leveleket. Ezért fontos a küldemények pontos címzése (az utca, házszám, emelet, ajtó feltüntetésével), és a levélszekrények beazonosíthatósága, hiszen ennek révén kerülnek a megfelelő helyre a levelek. Ennek megtörténtét szúrópróbaszerűen ellenőrzi a posta, melynek keretében az ügyfelek véleményét is megkérdezi a kézbesítő munkájával kapcsolatban - válaszolták az illetékesek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!