Hírek

2017.03.27. 17:57

Sok időt vesz igénybe a felújítás, és nehéz elférni az útszakaszon

Székesfehérvár - Szűkös hely, nagy szintkülönbség, nem haladó útfelújítás - sokáig ez volt jellemző a 7-es számú főúti, M7-es autópálya feletti híd felújítási munkálataira.

Szanyi-Nagy Judit

Egyik olvasónk, S. Judit is igénybe vette már a szóban forgó útszakaszt, hol autóval, hol busszal. Az élmény viszont mindannyiszor ugyanaz volt: a szűk helyen nagyot zökkenve tudott csak átjutni a felújításon. Azonban a legnagyobb probléma szerinte az, hogy bár a táblák kint maradtak, a munkások napokig hozzá sem nyúltak a felbontott részhez.

Megkeresésünkre a Magyar Közút Nonprofit Zrt. részletesen kitért a 7-es számú főút útfelújítási munkálataira. Kiderült, közbeszerzési eljárás keretében, tervszerű hídfenntartás révén újítják fel az M7-es autópálya feletti hidat. A munkaterületet 2016. október 12-én adták át.

A hídfelújítási munkák a lehető legnagyobb technológiai fegyelmet igénylik - várhatóan még egy hónapig tart a 7-es számú főúti, M7-es autópálya feletti híd felújítása Fotó: Koppán Viktor

A felújítás forgalombiztonsági okokból vált szükségessé, melyet elsősorban a szigetelés és a hídszegélyek, korlátok cseréjével tesznek lehetővé a szakemberek. - A munka elvégzéséhez először is állványzatot kellett építeniük a dolgozóknak, mivel autópálya feletti munkáról van szó. Ezt követően, a szegély és a korlát lebontása miatt, biztosító terelőelemeket helyeztek el a hídnál, s ezzel együtt a főút sávját is szűkítették, forgalomkorlátozást vezettek be. A kivitelező szakemberei lebontották a régi vasbeton szegélyeket, majd újjáépítették azokat. Még a tél beállta előtt a korlátok is visszakerültek a hídra - részletezi a munkálatokat Velkei Lilla kommunikációs osztályvezető.

A téli időszakot követően - az előírt minőségi követelmények betartása érdekében - a szakemberek február 27-én kezdték meg újra a munkálatokat: kialakították azokat az útburkolat-szélesítéseket, melyek lehetővé teszik, hogy kétsávos maradjon a főút forgalma. Március 6-án a szélső sávokba terelték a forgalmat, így lehetővé vált a középső sávok lezárása, s a munka folytatása is. A szakemberek most a szigetelést végzik, végül az új pályaszerkezeti rétegeket építik vissza, s a teljes hídfelület egységes, új aszfalt kopóréteget kap. A munkálatok várhatóan még egy hónapon keresztül tartanak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!