Súlykorlátozás a 6-os főúton - mehetnek a kamionok az autópályára

2017. január 12., 06:45 szerző: Dávid Erzsébet fotós: Zsedrovits Enikő
komment
Székesfehérvár - A 6-os főút két megyei szakaszát is érinti az az országos intézkedés, amely - az áruszállítást kivéve - megtiltja, s a főutak adott részéről a párhuzamos gyorsforgalmi útra tereli a 20 tonnánál súlyosabb gépjárművek forgalmát.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A már életbe lépett rendelkezés értelmében, megyénkben a 6-os főút 37+950 és 48+282 közötti, valamint a 81+302 és a 87+070 kilométerszelvények közötti szakaszára kerültek ki a „20 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsival behajtani tilos" és a „kivéve áruszállítás" feliratú közúti jelzőtáblák. Az érintett útszakaszok helyett az M6-os gyorsforgalmi utat kell választani a forgalomkorlátozás alá eső teherautóknak - tudtuk meg a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Fejér Megyei Igazgatóságának vezetőjétől.

Molnár István tájékoztatása szerint mindkét megyebeli szakasz külterületen van. Az első Ercsitől délre és Adonytól északra található, települési átkelési szakaszt nem érint, s így közvetlenül egyik helységbe sem korlátozza a 20 tonnánál nehezebb járművek közlekedését. A másik szakasz Tolna megye határánál van, átnyúlik a szomszédos megyébe. A hozzá legközelebb eső település Baracs, de az oda irányuló teherforgalmat sem akadályozza a korlátozás.

Válassza a 6-os főút helyett az M6-ost - figyelmeztet a tábla: megyénkben a főút két szakaszára kerültek ki a 20 tonna feletti tiltótáblák Fotó: Zsedrovits Enikő

Az országosan több főútszakaszt is érintő intézkedés célja az átmenő forgalom csökkentése, valamint az adott térségben élőket érő kedvezőtlen környezeti hatások mérséklése. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz, valamint a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez ugyanis számos bejelentés érkezett a lakosságtól, az országgyűlési képviselőktől, valamint az ombudsmantól, arra vonatkozóan, hogy az új útdíj rendszer bevezetése óta megnőtt a főutakon a súlyos tehergépjárművek forgalma, közlekedésükkel zavarva az ott élőket, s növelve a környezet terhelését. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Közút Zrt. a panaszok nyomán vizsgálatot indított, s megállapította, hogy a teherforgalomnak a főutakról a gyorsforgalmi utakra való átterelése leghatásosabban az egyes főútszakaszok forgalomkorlátozásával érhető el. A javaslatot a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ felterjesztésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogadta el.

Mint Molnár István elmondta, a nagy súlyú tehergépjárművek forgalomkorlátozása csak ott valósítható meg, ahol van párhuzamos gyorsforgalmi út.

A szakember tájékoztatása szerint a forgalomkorlátozás által érintett településeken működő vállalkozások számára a tilalom hatálya alá eső, a tiltott szakaszokat nem áruszállítás céljából igénybevevő teherjárművek közlekedéséhez a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatóságai éves behajtási engedélyt fognak kiadni.

Az engedélyeket az igénylő személyazonosságának, a telephely címének, a jármű típusának, valamint tömegének feltüntetésével az illetékes megyei igazgatóságoknál lehet igényelni a vonatkozó szabályok szerint.

Dávid Erzsébet

2017. január 12., 06:45 szerző: Dávid Erzsébet fotós: Zsedrovits Enikő

Hozzászólások

Részletes műsor



Műsorok betöltése...