Hírek

2015.08.26. 15:00

„Majd két hónapja zsákokban, dobozokban élünk a saját házunkban ”

Kovács Gábor és családja feje felett a július 8-ai vihar után még mindig nincs tető, annak ellenére, hogy extra biztosításuk volt és szabályosan jártak el.

Sebestyén Lilla

Egy kárszakértő, aki hibás számításokat végez, egy biztosító, amelyik mindent az utolsó előtti pillanatban intéz, meg egy bank, amelyik teljesen rugalmatlan és mindent előrébb helyez az ügyfele érdekénél. Jogszabályt egyik sem sértett, de ez is elég volt ahhoz, hogy tönkre tegyék egy család otthonát.Kovács Gábor feleségével és édesanyjával jött be szerkesztőségünkbe közel két hete, teljes kétségbeesésben. Nemes Julianna, az édesanya kezdett bele a történetükbe, ami nem mással kezdődik, mint a július 8-ai, hatalmas viharral: – Amikor beléptem a házba, először azt hittem csőtörés van. Ömlött be a víz a hálószobába, a nappaliba és a fürdőszobába. Mentettem, ami menthető, de a televízió, az ülőgarnitúra és a szőnyegpadló is teljesen elázott. A bútorok felhólyagosodtak – meséli az asszony, aki rögtön hívta a gyermekeit, majd közösen bejelentették telefonon a kárukat.

Kovács Gábor a tető egy részét mutatja, amit megrongált a vihar. Mint mondja, ez az oldal még biztonságos, de ahol a kéményt is levitte, oda nem vinne fel minket jó szívvel (Fotó: Molnár Artúr)

 

A család szerint az Union Biztosító kiküldött egy független kárszakértőt, aki csak vasárnap, az eset után négy nappal jelent meg strandpapucsban, egy fekete csodajárgánnyal majd, amikor Gábor felhívta rá a figyelmét, hogy mi mindent nem jegyzett le ez a mondat hagyta el a száját: Ha én most maguknak mindent összeírok, holnap estig itt lehetnék!

– Bíztunk azért benne, hogy rendes számítást végez és a lehető leghamarabb – teszi hozzá Gábor, aki ezután, azt is hozzáteszi: Sajnos, a bizakodás nem segített. Egy hét után érdeklődött először a biztosítónál. Akkor azt mondták, a papírok csak előző nap érkeztek be hozzájuk, így nem tudnak még tájékoztatást adni. Akkor lógott ki a lóláb, amikor egy héttel később, a harmadik telefonos érdeklődésre is ez volt a reakció.

Amikor Gáborék erre kikeltek magukból, végre átküldték nekik a részletes kárszámítást.

– Több sebből vérzett a dolog. Olyan hibák voltak benne, amit még egy óvodás is észrevesz – magyarázza a ház ura, aki rögtön elém is teszi a kinyomtatott fellebbezést, ahol két A4-es oldalon sorolja a tévedéseket.

Mindeközben a biztosító már megállapított egy összeget, amivel a család kára – elméletileg – megtérül, csahogy a házat jelzáloghitel terheli.

– Az Erste Bank a kedvezményezett, nekik kell rábólintaniuk erre az összegre, de nem teszik! – magyarázza a Buzás Erika, Gábor felesége.

A bankhoz, már együtt mentem be a házaspárral. Még le sem ültünk, amikor szóltak az ügyfelüknek: pótolni kell pár iratot, fel kellene menni az emeletre.

Az, hogy nem értesítették rögtön Gábort, hogy a hiányzó papírok miatt az ügye jelenleg egy helyben „toporog” az egy dolog, de a bank munkatársa azt is közölte vele, hogy mivel fellebbezett, a már megítélt összeget sem kaphatja meg addig, amíg a biztosító nem állapítja meg az új kártérítést.

Gáborral és feleségével ezt követően a biztosítóhoz is ellátogattunk: mégis mennyi időt vesz ez igénybe? A válasz: harminc nap.

Bár a biztosító munkatársai – becsületükre váljék – megeresztettek pár telefont, hogy minél előbb foglalkozzanak a család ügyével.

Kérdéseinket ezt követően feltettük, mind a két pénzintézetnek, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba. Maják Viktor, az UNION Biztosító kommunikációs igazgatója levelünkre azt válaszolta írásban, hogy a sajnos konkrét ügyben a biztosítót igen szigorú titoktartási kötelezettség köti, ezért csak általánosságban tudnak válaszolni.

Nyilatkozatuk legfontosabb bekezdése ez volt: „A biztosító által megállapított kárösszeg felülvizsgálatát kezdeményező fellebbezés kapcsán a biztosítónak 30 napon belül kell a vizsgálatot lefolytatnia. Ez a folyamat azonban az eredetileg megállapított kárösszeg folyósítását nem akadályozza.”

Magyarán, nincs akadálya részükről annak, hogy Gábor és családja megkapják a részükre megállapított kártírétés összegét, hogy elkezdhessék a munkákat.

Az Erste Banktól bár ígértek választ a kérdéseinkre, nem érkezett végül meg határidőre.

– A dühítő az egészben, hogy ráadásul extra biztosítást kötöttünk, mert pontosan tudtuk, ha baj történik, mi nem tudjuk vállalni a terheket – magyarázza Julianna, aki a sírás szélén áll, amikor azt meséli, két hónapja zsákokban, dobozokban élnek és még mindig nem látja a végét a történetnek. Ráadásul minden egyes esővel csak rosszabb és rosszabb lesz a helyzet...

Egy igazi kihívás a háziasszonyoknak

Mi is belenéztük a részletes kárszámításban. Egy tétel különösen szemet szúrt: belső takarításra 255 forintot számolt el egységárnak a kárfelmérő és 2000 forint munkadíjat. Majd megállapította, hogy egy 100 négyzetméteres alapterületű ház esetén ez – mindennel együtt – 2225 Ft. Akárhogyis nézzük, ebben a felállásban egy egység, 100 négyzetméter. Ha vicces kedvemben lennék azt mondanám, csakis férfi lehetett az, aki kiszámolta, hogy egyetlen flakon tisztítószerrel ki lehet takarítani egy ekkora házat, szivacs, törlőkendő és egyéb kellékek nélkül, de nem vagyok vicces kedvemben, Kovácsék meg végképp nem...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!