Hírek

2015.08.04. 16:41

Gondok a több százezer forintért vásárolt masszázsfotellel

Székesfehérvár - Kiterjedt levelezés, és a tehetetlenség dühítő érzése. Mindez egy elromlott masszázsfotel miatt.

B. Kiss László

Hada Tibor a levelezéssel. Csak azt akarta megtudni: hol javítják meg garanciában a fotelt?

Több százezer forintért vásárolt Hada Tibor több mint négy évvel ezelőtt egy masszázsfotelt. A szerkezetre öt év jótállást adtak. A fotel ezen időn belül, idén februárban elromlott. Mivel a garanciajegyhez nem mellékeltek szervízlistát, a tulajdonos ajánlott levelet írt a cégnek, akitől a fotelt vette. Miután nem jött válasz Hada Tibor újabb levelet küldött, mégpedig immáron tértivevényeset. Ez „ne kereste” jelzéssel érkezett vissza a feladóhoz.

Az idős úr, illetve a felesége ekkor ügyvédhez fordult, aki május derekán ajánlott levelet küldött a fotelt forgalmazó kft. székhelyének címére. Ez a levél „vissza” felirattal került újra az ügyvédhez.

A kft. a nyilvántartás szerint létező, jelenleg is működő gazdasági társaság – erről a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Fejér Megyei Adóigazgatósága eljárási osztályának vezetője levélben tájékoztatta Hada Tibort, amikor érdeklődött. Tehát nem arról van szó, hogy a társaság időközben megszűnt volna.

A férfi ezt követően panasza orvoslása végett a Fejér Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályához fordult, ahonnan két levelet is kapott. Az egyik egy végzés, mely szerint a fogyasztóvédelmi osztály az elromlott masszázsfotel javíttatásával kapcsolatos panaszt hatáskör hiánya miatt érdemi vizsgálat nélkül elutasítja. A másik levélben az osztályvezető arról tájékoztatja Hada Tibort, hogy akkor mégis mit tehet. E levél szerint keressen olyan vállalkozót, aki a masszázsfotelt megjavítja s erről számlát ad. Eztán keressen fel egy közjegyzőt és kezdeményezzen a javítási díjjal megegyező összegről a cég ellen fizetési meghagyásos eljárást. (A fizetési meghagyás egy olyan határozat, amelynek kibocsátása pénzbeli marasztalást von maga után, miként azt a levél elmagyarázza.) Amint a fizetési meghagyás jogerőre emelkedik ugyanolyan hatályú, mint egy jogerős bírósági ítélet, tehát ez alapján akár végrehajtás is kezdeményezhető – áll a kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztálya vezetőjének feleletében. Köszöni a tanácsot, de – úgy érzi – nincs igazán kisegítve vele – panaszolta lapunknak Hada Tibor. Mire ennek a procedúrának a végére ér, esetleg lejár a jótállási idő, és egyáltalán: honnan kerítsen szerelőt? – kérdezi.

– Azt hittem, jogállamban élünk. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen procedúra szükségeltetik ahhoz, hogy jogos igényemnek érvényt szerezzek – mondta keserűen.


Címkék#panasz

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!