Hírek

2015.08.04. 17:01

A biztosító és a bank egymásra mutogat, miközben Attila háza úszik

Székesfehérvár - Barabás Attila családi házának teteje is a július 8-ai viharban rongálódott meg. A kármegállapítás megtörtént, de a tetőn egy hónappal az eset után még mindig csak fólia van, a bank és a biztosító közben pedig egymásra mutogat.

Sebestyén Lilla

- A fólia alatt a víz utat talál magának, bármit is csinálunk – magyarázza Barabás Attila, miközben a beázásról árulkodó terebélyes foltokat mutatja a konyhában, az előszobában és a fürdőben.

Mint mondja, ha esik az eső, a lakás is úszik. Nem tudnak annyi vödröt lerakni, hogy az jó legyen, vagy legalábbis kibírható.

Persze, az alap probléma nem ez, hanem a tető, amit a július 8-ai vihar „lekapott” a házról.

– Lemezek fedték a ház egy jó részét, azokat mind leszedte a vihar, illetve két sort a cserepekből is. Belehetett látni a padláshelyiségbe. Még aznap, közvetlenül a vihar után lefóliáztuk a házat, hajnalra lettünk kész. A kárfelmérő másnap ki is jött és megállapította, hogy a biztosítónak több mint háromszázezer forintot kellene fizetnie nekem, ahhoz, hogy meg tudjam csináltatni. Kerestem is rögtön egy céget, akik jó ajánlatot tettek, pár napon belül tudták volna kezdeni a munkát, csakhogy a pénz még sehol sincs – magyarázza Attila, aki feleségével együtt él a kicsi, közel ötven négyzetméteres kuckóban, Fehérvár szélén.

Barabás Attila már többször is telefonált, e-mailezett a biztosítónak és a banknak, sőt személyesen is járt bent sokszor, de leszögezi: nem tudtak neki segíteni, sőt talán nem is igazán akartak (Fotó: Molnár Artúr)

Mint megtudom, a házon jelzálog hitel van, ezért jogilag a bank a tulajdonos, a probléma forrása is alapvetően ez:

– A biztosító azt mondta, kérjem ki a banktól a megfelelő iratokat, ahhoz hogy ki tudják nekem fizetni a pénzt. El is mentem a bankba, de ők meg a biztosítótól kérnek valamilyen papírt – magyarázza a nyugdíjas Attila, aki azt is hozzáteszi: sajnos nem ért ehhez. Ő csak azt tudja, hogy egyik helyről küldik a másikra. A biztosító azt mondta elküldte a papírokat a bank viszont azt hogy nem, Attila családi házának teteje pedig csak ázik és ugye ezt a kárt már senki nem téríti meg neki!

Az üggyel kapcsolatban lapunk szerkesztősége megkereste a két „vitatkozó” céget. A banktól azt a választ kaptuk, hogy olvasónk küldjön nekik levelet e-mailben, akkor foglalkoznak az üggyel és kivizsgálják a panaszát. (Ez egyébként harminc nap.) A biztosítónál is hasonlóan segítőkészek voltak: e-mail üzenetünk felett átsiklottak, egy megerősítő telefonhívás kellett hozzá, hogy egyáltalán megtekintsék. Majd, nagy harcok árán megérkezett a válasz, amelynek lényege tömören és röviden ez volt: Ügyfelünk forduljon hozzánk minél hamarabb!

Hát, köszönjük szépen...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!