Tojás helyett csirkefogók - Tojójércéket rendelt, harminc letojt tyúkért fizetett

2016. január 09., 07:00 szerző: Buthy Lilla
komment
Számla nélkül hagyták faképnél az idős bácsit, a nyakán maradt a szállítmány. Tojójércéket rendelt, de letojt, öreg, pár száz forintos tyúkokat szállítottak ki egy idős úr portájára. Mire felocsúdott, az autósok már el is tűntek.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Egy újsághirdetésben nézte ki – neve elhallgatását kérő – olvasónk a 26 hetes vörös tojójércéket, amit ingyenes szállítás mellett 1200 forintos egységárért kínáltak. Harmincat rendelt is belőlük, kifejezetten a tojásaikért, mint elmondta, a baromfihúst a család egyik tagja sem szereti. Éppen ezért nem tudnak mit kezdeni a náluk hagyott kéretlen szállítmánnyal sem. Panaszos olvasónk szerint már több embert is átejthettek a „csirkefogók”. A hirdetésben csak egy mobiltelefonszám szerepelt, ami többszöri próbálkozásunk ellenére azóta elérhetetlennek bizonyul. De fogyasztóvédelmi szempontból, számla híján sajnos még azt is nehéz igazolni, hogy ez az üzlet egyáltalán létrejött.

– Amikor kiraktuk őket a ládákból, és szétszéledtek az udvaron, akkor láttuk, hogy ezek öreg, letojt, toll nélküli tyúkok – kezdte panaszát nyolcvanéves olvasónk, aki azt is hozzátette, amikor újra felhívta a hirdetőt, és elmondta a problémáját, egyszerűen lerakták a telefont.

Azóta is elérhetetlenek.

– Most itt van ez a harminc tyúk, tojni nem tojnak, csak esznek, naponta leköti az embert az ellátásuk. Még csak vissza se tudom őket küldeni a feladónak! Nem tudom, hol van a telephelyük. A bűnözök úgy bujkálhatnak, ahogy csak akarnak? – tette hozzá.

Sajnos – olvasónkat a tanulság már nem vigasztalja – nem sikerrel, csak utánajártunk, hogy ilyen esetben mire figyeljünk, mit tehetünk, mint fogyasztók, hiszen utólag már nehezebb, sőt egyes esetekben már lehetetlen kategória bebizonyítani az igazunkat. Az újságokban hirdethetnek magánszemélyek, gazdasági társaságok és vállalkozások is. A fogyasztóvédelmi szabályok szerint, ha két magánszemélyről beszélünk, akik között a letojt tyúk adásvétel létrejött, akkor nincs, de ha – számlával– vállalkozó és fogyasztó között köttetik ez a szerződés, akkor lehet a fogyasztóvédelemnek hatásköre. A hatóság az eljárás során kikérheti a hirdető adatait, amit az idős férfinek nem adhatott ki az ügyfélszolgálat.

Megtévesztő reklámozás miatt beléphet a fogyasztóvédelem, és a fogyasztó érdekében hozhat intézkedést, de még ez sem jelentené azt, hogy az úr visszakapja a megvásárolt termék árát.

Olvasónk persze számlát nem kapott, és a furgon rendszámát sem jegyezte fel. Így, dokumentumok híján, fogyasztóvédelmi szempontból nem bizonyítható, hogy kapcsolatba került az eladó és a vásárló. Ha nem ismerjük a céget, nincs számla, vagy nyugta a kezünkben, akkor még egy járható út lehet: a fogyasztóvédelemhez közérdekű bejelentést, a rendőrségen pedig ismeretlen tettes ellen feljelentést tehetünk.

Buthy Lilla

hozzászólás
2016. január 09., 07:00 szerző: Buthy Lilla

Facebook

Hozzászólások