Hírek

2014.12.19. 13:17

Trolik készülnek Fehérváron

December harmincadikán szállítják az első, Fehérváron, az egykori Ikarus buszgyár területén készült trolit a Budapesti Közlekedési Vállalatnak – tudta meg feol.hu. Az elektromos buszokat Székesfehérváron is üzembe szeretnék állítani.

A trolikat a Műszertechnika Holdig Zrt. tulajdonában álló Ikarus Járműtechnika gyártja. A járművek helyi fejlesztéssel, magyar alkatrészekből épülnek, nyolcvan személy helyi járatos szállítására alkalmasak.

Amint arról a feol.hu korábban hírt adott, az önkormányzat decemberi közmeghallgatásán Nyiregyházki László külföldi tapasztalatai alapján azt vetette fel, szükséges lenne a tömegközlekedést megreformálni. Cser-Palkovics Andás polgármester erre válaszolva elmondta: éves szinten 350-00 millióba kerül a jelenlegi buszjárat rendszer fenntartása. 2015 végén jár le az Alba Volánnal kötött szerződés, amikor uniós közbeszerzést kell kiírni, ekkor lehet a szolgáltatási színvonalat emelő előírásokat megfogalmazni. A város már felvette a kapcsolatot egy céggel, amely Fehérváron újra trolibuszt gyárt, hogyan lehetne ezeket elektromos buszokként Fehérváron is forgalomba állítani.

Ez a cég az Ikarus Járműtechnika. A cég készen áll arra, hogy ismét elkezdje a sorozatgyártást. A most készült modell egy olyan trolibusz, amelyet a BKK megrendelésére készült. Ebből szeretnének a jövőben egy elektronos járművet fejleszteni – nyilatkozta Princz Ferenc ügyvezető a polgármesterrel folytatott megbeszélésen.

A BKK facebookos oldalán még októberben osztotta meg a hírt, hogy készül az első Ikarus 412 GT trolibusz a BKV Zrt. és a székesfehérvári Ikarus Járműtechnika Kft. közös kivitelezésében. A forgalomból kivont Ikarus 412-es autóbusz még használható vázelemei, valamint egy idős, selejtérett Ikarus 280-as trolibusz egyes még alkalmas hajtáselemeinek felhasználásával készülő új típusú trolibuszok energiatakarékosak, azaz hálózati visszatáplálásra alkalmasak, 100 százalékban alacsonypadlósak, légkondicionáltak, és részlegesen felsővezeték nélküli önjáró üzemre is alkalmasak lesznek. A végső összeszerelés, a próbafutások és a hatósági vizsga után a fővárosi utasok várhatóan 2015 első negyedévében ismerkedhetnek meg az új típusú trolibuszokkal a belvárosi trolibuszhálózaton. Az új trolik nem az új beszerzésű 24 db jármű helyett, hanem azokon felül érkeznek Budapestre, ezzel is bővítve a hálózaton az alacsonypadlós, szóló járművek számát.

Az Ikarus buszgyártása az előző nagy orosz orosz válság idején, 1998-ben omlott össze.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!