F. M. Kormányhivatal

2017.04.20. 12:30

Minden maradt a régi helyen - Átrendeződéssel gyarapodott a fehérvári járási hivatal létszáma

Jelenleg 1646 ügytípus intézést lehet elindítani a kormányablakokban, melyekből négy is van a székesfehérvári járásban.

B. Kiss László

A Fejér Megyei Kormányhivatal Székesfehérvári Járási Hivatalának munkavállalói létszáma, a január elsejei változásokat követően, a korábbi 250 főről 600-ra növekedett.

A 10 osztály 23-ra gyarapodott. Ezek hat főosztály keretein belül, elkülönülten működnek.

Dancs Norbert, a hivatal vezetője a kérdésre válaszolva, miszerint ez jelentené a bürokráciacsökkentést, elmondta: nem új munkatársak felvételéről van szó, hanem a Fejér Megyei Kormányhivatalon belül történt átrendeződésről, amely – a kormánydöntésnek megfelelően – a járási hivatalok megerősítését szolgálta.

A Koch László utcai kormányablak a megyeszékhelyen. Még van három másik a fehérvári járásban
Fotó: Koppán Viktor

Azt, hogy Fehérváron az ország egyik legnagyobb járási hivatala jött létre, az magyarázza, hogy nem csak a járást alkotó 25 település – köztük három város – tartozik hozzá, hanem – hatósági értelemben – az illetékessége egyes feladatok esetében kiterjed több járásra, illetve az egész megyére, sőt egy esetben a három megye – Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém – alkotta régióra is. Mindezek következtében mennyiben növekedtek meg a hivatalvezető terhei? – tudakoltuk Dancs Norberttől, akire négy gyermek apjaként otthon is sok feladat hárul.

– Az átszervezés következtében a kormányhivatalban összességében jelentősen csökkent a vezetők száma. A fehérvári kiemelt járási hivatal tekintetében azonban személy szerint az én helyzetem könnyebbé vált, mivel a korábbi függetlenített helyettessel szemben – Schneider Istvánnén a hivatal jelenlegi helyettes vezetőjén, túl – hat főosztályvezető is segíti a munkámat.

A megnövekedett feladatokkal kapcsolatban elmondható, hogy viszonylag könnyű helyzetben vagyok, mert a főosztályok és az osztályok vezetői korábban is a közigazgatásban dolgoztak, jellemzően a mostanihoz közel azonos területen. Így óriási szakmai tapasztalattal, hosszú évekre visszatekintő közigazgatási rutinnal rendelkeznek. De ez egyébként valamennyi kollégáról elmondható – hangzott a felelet.

Dancs Norbert hangsúlyozta: a fentebb vázolt változások a tisztelt ügyfeleket nem érintik, hiszen a különböző feladatkörök intézése változatlan helyen, a korábbival megegyező ügyféltérben zajlik most is. Nem változtak a megszokott elérhetőségek sem, erre is nagyon ügyeltünk – hívta fel a figyelmet a Székesfehérvári Járási Hivatal vezetője.

Az ügyfeleknek egyébként ügyes-bajos dolgaikkal nem kell feltétlenül a járási hivatal osztályait felkeresniük.

A kormányablakokban mind több – jelenleg szám szerint már 1646 – ügytípus esetében van lehetősége az állampolgároknak arra, hogy kérelmüket benyújtsák, az adott ügy intézését elindítsák.

Így nem kell az ügyfélnek utaznia ahhoz, hogy felkeresse a járási hivatal adott szervezeti egységét a megyeszékhelyen.

Helyette – úgymond – az ügyirat utazik, a kormányablakok ugyanis továbbítják azt az illetékes osztályoknak. A Székesfehérvári Járási Hivatalon belül 4 kormányablak is található.

Kettő a megyeszékhelyen, egy Polgárdiban, egy pedig Abán.

Nagy örömére szolgált, hogy a polgárdi és abai okmányirodát is kormányablakká alakították, miáltal a járás két másik városában, illetve annak környékén lakó polgároknak már nem kell a megyeszékhelyre beutazniuk, ha az előbb említett 1646 ügytípus esetében azok elintézését el szeretnék indítani – jegyezte meg a Székesfehérvári Járási Hivatal vezetője.

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a járási hivatal munkatársai „kivonultak volna" a településekről.

A polgármesterekkel és a jegyzőkkel fenntartott szoros és jó kapcsolat megalapozta azt, hogy a járási hivatal – az ügysegédek hálózatán keresztül történő – települési jelenléte jól követi az ott megjelenő igényeket – fogalmazott Dancs Norbert. A modern technikai eszközökkel, mobil irodával felszerelt ügysegédek heti rendszerességgel – állandó időpontban – valamennyi településen eltöltenek egy-két órát, s bizonyos ügytípusok esetében náluk is elindítható az ügyintézés.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!