F. M. Kormányhivatal

2017.03.09. 11:37

Több marad a zsebünkben

Milyen az emberek, a vállalkozások bizalmát élvező, boldogulásukat hatékonyan segítő állam?

Az elvárások hétköznapi szavakkal is jól körülírhatók.

Az állam legyen rugalmas, bürokráciától mentes, ügyfélközpontú és szolgáltató szemléletű.

Szolgáltatásait végezze olcsón vagy térítésmentesen. E célokat – és a jogos állampolgári, vállalkozói igényeket – szolgálja, az adminisztratív terheket és az ügyintézési határidőket csökkentő kormányzati intézkedések mellett, az állami rezsicsökkentés is. Többlépcsős folyamat tanúi és kedvezményezettjei az ügyfelek, vagyis a magánemberek és a vállalkozások egyaránt.

Csak emlékeztetőül jegyzem meg: széles körű lakossági konzultációt követően, 2016 januárjától számos eljárási szabály és engedélyezési eljárás változott meg, vált egyszerűbbé, és csökkentek az ügyintézési határidők is. Húsznál több eljárás illetéke, illetve igazgatási szolgáltatási díja szűnt meg. Mindez az állampolgárok és a vállalkozások számára több mint tizenkétmilliárd forint megtakarítást eredményezett a múlt esztendőben.

Nem egyszeri intézkedésről, hanem egy folyamatról van szó. A tavaly őszi, újabb lakossági konzultáció tapasztalatait is hasznosítva, március 16-ától, az Országgyűlés döntése szerint, újabb 20 igazgatási szolgáltatási díj és a hatósági illeték szűnik meg. E kedvező változások – vagyis az éves szinten a másfélmilliárd forintot is meghaladó, újabb plusz megtakarítás – a magánembereket és a vállalkozásokat egyaránt érinti.

A kormányzat célja az, hogy az állami rezsicsökkentés valós és kézzelfogható, a polgárok széles körét érintő változást hozzon, ezzel is hozzájárulva az állam és polgárai közötti kapcsolat javításához, az államba vetett bizalom megerősítéséhez.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!