Kultúra

2009.06.19. 06:35

Pokorny Lia, egy igazán bevállalós nő!

Budapest - Ha egyszer valakivel megindul a szekér, menet közben nem szabad kiszállni. Esze ágában sincs ezt tenni Pokorny Liának sem, örömmel állítgatja virtuálisan hol előre, hol hátra az órát, hogy minden feladata beleférjen a könyörtelenül 24 órából álló napba.

Varga Zsuzsa

Színészi munkája mellett nem mellékesen egy hatéves kisfiú édesanyja is, nincs tehát könnyű helyzetben. "Nagyon sűrű volt ez az évad. Köszönhető ez részben a Beugró című televíziós műsor sikerének is, amelynek kapcsán rengeteg, egyebek között számos jótékonysági rendezvényre szóló felkérés érkezik az ország minden részéről, amelyeknek a kollégáimmal együtt nagyon szívesen teszünk eleget." A színésznőt nem darálta be a siker és a népszerűség. Ellenkezőleg: minél több pozitív visszajelzést kap, annál kétkedőbbé válik önmagával szemben. "Azzal nem lehet betelni, ha az ember érzi, hogy nagyon jó, amit csinál. Ám már másnap elkezdenek szaporodni a kérdőjelek: valóban olyan jó volt az az este? Utána mindig azt érzem, még sokkal többet lehetett volna adni. Ez a pálya nem arról szól, hogy a siker után ülhetünk a babérjainkon és tartjuk a szintet, hanem az állandó megújulásról: mit tudok még előbányászni magamból? A siker növeli a felelősséget, ami elbizonytalanít, ugyanakkor inspirál is." A kívülálló számára úgy tűnik, hogy Kálloy Molnár Péterrel, Rudolf Péterrel és Szabó Győzővel verhetetlen négyest alakítanak. Arról kérdezem, mennyire fontos az összeszokottság, egymás láthatatlan rezgéseinek érzékelése? "Novák Péter kihagyhatatlan a produkcióból, így öten vagyunk. Nem csak koordinátor és összefogja az előadásokat, de egyben külső szemként és receptorként is működik. Ehhez a műfajhoz egyébként valóban nagyon kell ismernünk a másikat, ennek ellenére még mindig folyamatosan tanuljuk egymást, betartva a régi és a születő szabályokat. Ha egy külsős lép fel velünk, nagyon vigyázunk rá, hogy kölcsönösen felvegyük vele a ritmust. Olyankor inkább rá figyelünk, mint egymásra, hogy sikerüljön belesimulnia a közös munkába. Az improvizációt nem lehet elsajátítani, folyamatos gyakorlást és karbantartást igényel.

A titok nyitjáról faggatom: fel lehet-e készülni egy-egy ilyen produkcióra, s ha igen, hogyan? Nincs felkészülés, csak totális ellazulás és nyitottság. Ha megtervezném, mit fogok csinálni akkor és ott, vége lenne mindennek. A legteljesebb nyugalmat kell megteremtenem magamban ahhoz, hogy az agyam kristálytisztán működjön. Amikor színpadra lépek, az adrenalinszintem az egekbe szökik. Mégsem hagyhatom, hogy eluralkodjon rajtam a felfokozott állapot, úgy kell irányítanom, hogy egyfajta felhajtóerőként működjön. Nincs ez másképp a színházban sem, de akkor pontosan tudom, milyen úton kell végigmennem, s annak az állomásait kell végiggondolnom. A Beugróban ennek az ellenkezőjére, a végtelen nyitottságra van szükség. Azt, hogy bevállalós színésznő, az is igazolja: nyáron Siófokon fellép az MTV Icon fesztiválon, amelyen két Hungária-dal feldolgozását adja elő a The Free Style Chamber Orchestra kíséretében. Bár énekeltem már zenés darabokban, de ez másfajta kihívás. Ezért szorgalmasan gyakorlok az énekórákon. Remélem, ez a beugrás is jól sül el - mondja cinkos mosollyal, s már száguld is kisfia, Misi óvodai ballagására, előre megkönnyezve egy korszak lezárását kettejük életében.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!