Lóerő

2015.02.19. 13:50

Amerika új rendőrautója

Az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb darabszámban értékesített járőrautója, a Ford Police Interceptor készen áll, hogy idén nyártól újra az utcákat rója.

Szabó Zoltán

A Chicagói Autókiállításon mutatták be a 2016-os Police Interceptor terepjárót, új fejezetet nyitva ezzel a négykerékhajtású modell történetében, ami jelentősen megváltoztatta a rendfenntartó testületek arculatát. 2012-es színre lépése óta a terepjáró látványos gyorsasággal vált Amerika legnépszerűbb járőrautójává. A 2016-os modell a rendfenntartó erők szakembereiből álló Rendőrségi Tanácsadó Testület észrevételei alapján készült, hogy a rendőri szolgálat legszigorúbb követelményeinek is megfeleljen. A bűnüldözés világában létfontosságú a teljesítmény és a strapabíróság. A Police Interceptor terepjáró az amerikai piac egyetlen közepes méretű SUV elfogóautója, és az állandó összkerékhajtás a Police Interceptor modell terepjáró és szedán változatainak alapfelszereltsége. Új orr- és farkialakítást, új fényszórókat, új műszerfalat és továbbfejlesztett elektromos rendszert kapott az autó; ez utóbbi jóval hatékonyabban látja el árammal az elektromos berendezéseket. Felügyeleti üzemmód is rendelhető, ami jelzi a vezetőnek, ha valaki hátulról közelít a járműhöz. Ilyenkor a vezetőoldali ablak automatikusan felhúzódik, és minden ajtózár reteszel. A mosóberendezéssel kiegészített hátsó kamera alapfelszereltség a 2016-os modellen; a kamera képe a központi műszeregységben elhelyezett 4 colos képernyőn jelenik meg. Opcióként a kép a visszapillantó tükörben is megjeleníthető. A terepjáró alapmotorja egy 3,7 literes V6-os blokk 304 lóerős teljesítménnyel és 379 Nm forgatónyomatékkal, de az autóhoz egy 365 lóerős, 474 Nm-es, 3,5 literes V6-os egység is rendelhető.

A szoftvert arra hangolták, hogy alkalmas legyen a hátramenet közben végrehajtott J-fordulóra
Fotó: Ford

Mindkét Police Interceptor modell sebességváltója különleges elfogó üzemmódot is kínál, amit kifejezetten a rendfenntartó testületek számára programoztak. A szoftvert arra hangolták, hogy alkalmas legyen a hátramenet közben végrehajtott J-fordulóra is, amikor a jármű 180 fokban megpördül, és előremenetben folytatja útját ugyanabban az irányban. Az extrém igénybevételekre tervezett hűtőrendszer mellett a jármű egyedi fejlesztésű fékrendszert is kapott.




Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!