Lóerő

2016.04.14. 15:47

Kiss Norbi új csapatnál folytatja

A tavalyi év sikereit követően augusztus 27-28-án között ismét a Hungaroringen szurkolhatunk Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnok kamionversenyzőnek.

Szabó Zoltán

„Tavaly történelmet írtunk, ugyanis negyed évszázad után hatalmas sikerrel tért vissza Magyarországra a kamionsport legkiemelkedőbb, leglátványosabb eseménye, a kamion Európa-bajnokság. Idén hamarabb, a szezon közepén, egy hosszabb pihenőt követően, érkezik a Hungaroringre a mezőny. A tavalyihoz képest még egy szintet feljebb léptünk, ugyanis a Suzuki Europe Cup mellett egy exkluzív futamot, a BlancPain GT Series- t is elhoztuk hazánkba, melyen a leggyorsabb luxusautók versengenek az első helyekért” – mondja Őry Tamás , a Truck Race Promotion Kft. ügyvezető igazgatója. Az idei szezon legnagyobb újdonsága, hogy a kétszeres Európa-bajnok, Kiss Norbi a 2016-os évadot már nem az Oxxo Racing Team oldalán, hanem egy német csapattal, a Tankpool24 Racing Teammel folytatja.

Norbi egy Mercedes volánja mögé ül majd be, de csak a körülmények változnak, a bajnok céljai ugyanazok. „Úgy érzem, eljött a változások ideje, új kihívásokra van szükségem. Az Oxxo- nak sokat köszönhetek, velük értem el az eddigi legnagyobb sikereimet, amiért rendkívül hálás vagyok. Viszont éppen a két egymást követő évben elnyert Európabajnoki cím az, ami miatt úgy gondolom, most kell új kihívások után néznem. Természetesen az ellenfeleim örülnek ennek a váltásnak, mert újra a nulláról indulok majd. Idén a német Tankpool24 Racing Team pilótája leszek, mely ugyan az elmúlt években nem volt túl sikeres, de idén új időszámítás kezdődik. Új technikai csapattal, új autóval, márkával és egy világhírű konstruktőrrel vágunk neki a szezonnak” – mesélte Kiss Norbi a váltásról. Az Európa-bajnokság a kamionversenyzés csúcskategóriája, ebben a szakágban világbajnokságot nem rendeznek. A látván

yos, a teljesítményeket és méreteket tekintve rendkívüli eseményen egyszerre 20 ezer lóerővel dübörögnek majd a versenypályán a 12.412 köbcentiméteres dízelmotorokkal hajtott, egyenként 1200 lóerős, 5,5 tonnás kamionmonstrumok. A Hungaroring pedig kitűnő terep arra, hogy ezek az óriások megmutassák, mire képesek. „Anno 1985-ben a túraautó- világbajnokság mezőnye avatta fel a Hungaroring pályáját, azóta nem történt megújulás, de ez idén megváltozott. Vadonatúj aszfalt és rázókövek várják majd a kamionokat. Az olimpiát követően, a szabadságok végén reméljük, hogy sokan kilátogatnak a ringre, és abban is bízunk, hogy Norbiék lehetőségük szerint megkímélik az új aszfaltot” – tette hozzá mosolyogva a Hungaroring megújulásáról Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnökvezérigazgatója.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!