Lóerő

2015.09.26. 13:20

Múzeumba való autók rajtoltak Fehérvárról

Székesfehérvár - Közel kilencven muzeális értékű old timer autó indult útnak a Chrono Classic túraversenyére szombaton reggel az Országalmától. Csodás „Bobby Ewing” mercik, cseppformájú porschék, elegáns citroenek vonultak méltósággal az eső áztatta macskaköveken, hogy pöpec kasznijaikat ne csak a múzeumokban csodálhassa meg a pórnép.

S. Töttő Rita

Bár a veterán autótulajdonosok ki nem állhatják az esőt, egy olyan verseny, mint a szombati Chrono Classic, „minden elvet felülír” – így fogalmazott Kassai Tamás, a túra egyik fehérvári résztvevője szombaton reggel, amikor felsorakoztak az Országalma előtt a kellemesen morgó járgányokkal. Merthogy old timerrel autózni napsütésben az igazi, de ha verseny van, akkor menni kell. A kilencven indulóból mondjuk néhányan kénytelenek voltak visszakozni az előző napi eső miatt, de a legtöbben útnak indultak Balatonlelle felé, ahová tizenöt megállón keresztül vezet az út. Klasszikusan idén is a legidősebb autó, egy 1953-as Citroen, illetve tulajdonosa, a székesfehérvári Kovács Jenő vezette fel az indulókat, akit egyébként Kassai Tamáson kívül még két fehérvári követett: Gál István egy Porschéval, Szabó László pedig egy Fiattal színesítette a csapatot.

- Sok mindent beleértve old timert vezetni azért jó, mert ezeknek az autóknak a tervezésekor még belefért egy-egy szebb forma, az ütközésvédelem vagy a légellenállás rovására is – magyarázta Majosházi Péter főszervező, aki elárulta azt is: old timer az az autó lehet, amely betöltötte a 30-ik életévét, azaz a most 84-es autók már annak számítanak. - Az ember mosolyog ezen, de nagyon kevés eredeti állapotú autó található köztük Az OT rendszám ugyanis nem automatikusan jár, hiszen szakemberek ellenőrzik, hogy a járműben minden eredeti, gyári állapotú-e vagy legalábbis a korhű átalakításoknak megfelelő. Lehet rajta például tuning felni, ha az abban az időben létezett és rá lehetett tenni.

Ez a verseny egyébként nem gyorsasági, a veteránoknál nem is ez a lényeg: a távokat pontosan meghatározott időben kell teljesíteni, nem előbb és nem később. A 256 kilométeres táv végén pontozással derül ki, ki a nyertes. A tulajdonosok egyébként nem a nyeremény miatt csinálják: mindannyiuk gyermekkori álma valósult meg azzal, hogy ilyen autót vezethetnek. Gál István például, aki egy 1957-es Porsche  356 A–val érkezett: elárulta: nagyapja oltotta be a 40-es, 50-es évek léghűtéses autóinak szeretetével. De Kassai Tamás is gyermekkori vágyait teljesítette be, amikor felújított egy Mercedes 220 SE coupe-t: - Amikor kisfiúk voltunk, akkor ezek az autók számítottak az elérhetetlen csúcsnak. Mostanra azonban ez az álom is teljesült

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!