Más szisztéma szerint készül - Kismarty-Lechner Gábor a fehérvári autóversenyző több bajnokságban is dobogóra tör

2017. március 10., 09:30 szerző: Ferencz Balázs
komment
Székesfehérvár - A Zengő Motorsport autóversenyzője, Kismarty-Lechner Gábor szakított az eddigi hagyományokkal, s komoly mentális felkészüléssel is hangolódik az előtte álló szezonra.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A korábban 24 órás endurance-versenyeken induló székesfehérvári Kismarty-Lechner Gábor a Hankook Racer Cup sorozat harmadik helyén zárt 2016-ban. Az utolsó, Hungaroringen rendezett verseny záró futamában egy versenybaleset miatt csúszott le az összetett ranglista második pozíciójáról a Suzuki Swifttel.

- A Mansell-kanyarban egy versenyzőtársamat kívülről próbáltam előzni, ami kockázatos manőver volt, de meg akartam tartani második helyemet a bajnokságban, s ezért mennem kellett előre. Fordított rajtrácsos indulás után a hatodik helyen autóztam.

Mentem előre, és összeért a két autó az előzés közben, meglöktek, s a belső falba csapódtam. Megsérült az autó, nem tudtam folytatni a versenyt, s így lecsúsztam a bajnokság harmadik helyére - mesélte a pilóta, aki miután bajnoki címet nem nyerhetett, értékelésében már nem tulajdonított nagy jelentőséget annak, hogy a dobogó mely fokára állhatott fel.

- Két nagyon ügyes srác végzett előttem, akik feleannyi idősek, mint én, vagyis a harmadik hely is nagyon szép eredmény - vélekedett Kismarty-Lechner Gábor, aki komoly téli felkészülést végzett annak érdekében, hogy meg tudja ismételni tavalyi teljesítényét, vagy éppen javítson azon.

- Mindent elkövetek, hogy mentálisan és fizikálisan is top állapotban legyek. Az autóversenyzés már nem csak azon múlik, hogy ki, mennyire tud vezetni, fontos, hogy a pilóta milyen mentális állapotban áll a rajtrácsra, mert amikor századokra vagyunk egymástól, ez sokat jelent. Nagyon koncentráltam erre, az egyik budapesti konditeremben létezik egy direkt autóversenyzőknek kifejlesztett program. Ez a Fit 4 Race, ami szem-kéz koordinációs gyakorlatok sorozata, valamint megtanulunk egyszerre több mindenre koncentrálni, s azt is, ha hibázunk, hogyan zökkenjünk vissza. Kismarty tehát mindent elkövet, hogy eredményes legyen a 2017-es évadban.

- Nehéz idény elé nézek, mert a Suzukis Hankook Racer Cup mellett egy Seat Leonnal is megyek majd a bajnokságban, amivel a tavalyi Endurance bajnokságban a második helyet szereztük meg csapattársammal, Tóth Csabával. Az Endurance bajnokságban is elindulok, a Sprint bajnokságban is lesz feladatom. Sokat fogok versenyezni, így fizikálisan is jó állapotban kell lennem.

Kismarty-Lechner Gábor (fent) Suzukijával többször is az élre tört tavaly, idén sem tenne másképp
Fotó: Hankook Racer Cup

Lesz olyan, hogy egyik autóból ülök a másikba, ami azért nem lesz könnyű, mert az egyik egy 105 lóerős manuális váltós autó, a másik pedig 330 lóerős, DSG-s váltós gép. Teljesen más vezetési technikát igényel mindkettő, ezért fejben nagyon ott kell legyek majd, hogy a megfelelő időben át tudjam kattintani magamban a kacsolót, és mindenhol jól tudjak teljesíteni.

A magyar bajnokságban öt versenyhétvége lesz, előbb április 21-én Hungaroringen startolnak az autók, majd a Pannónia Ring, a Szlovákia Ring, aztán Brno, zárásként pedig ismét a Hungaroring lesz az állomás. Kismarty-Lechner az összes hétvégén rajthoz áll minden kategóriában, mindemellett az országos hegyibajnokságban is indulna a Suzukival. A nonpluszultrát egy 24 órás verseny jelentené Barcelonában vagy Franciaországban. De még kérdéses az indulása.




Ferencz Balázs

2017. március 10., 09:30 szerző: Ferencz Balázs

Hozzászólások

Részletes műsor



Műsorok betöltése...