Lóerő

2014.04.17. 13:30

Teljes a Zángó család sikere

A hétvégén rendezték meg az idei Sebesség Fesztivál, ahol rengeteg, köztük közel száz fehérvári kísérte figyelemmel a tavaszi autós megmozdulást.

Munkatársunktól

A Drift Országos Bajnokság nyitófutamára 74-en neveztek, a koronázó várost képviselő Zángó Drift Team ismét kivágta a rezet, egy első, és egy második helyet szereztek. A megmérettetésnek a tököli repülőtér adott otthont, amelyen idősebb Zángó Zoltán rögtön az első versenyén a 2. helyet csípte meg, méghozzá a liga újoncaként az edzésnapon 144, majd a versenyen 149 km/h-s sebességével csúcsot döntött, ráadásul ez a teljesítmény abszolút rekord a hazai drift történetében!

A rendezvény elnevezéséhez hűen a megindításnál óriási tempóval kellett keresztbe rakni a versenyautókat.

– Nem volt tudatos, csak mentem előre, a lehető legjobban alakult a verseny, erre álmomban sem gondoltam – mondta. – Én máshogy láttam, szerintem ezek az eredmények benne voltak az autóban! – replikázott az ifjabbik Zángó, aki, akárcsak tavaly, idén is megmutatta oroszlánkörmeit, riválisait megelőzve az élen végzett. Előbb–utóbb vele is a profik táborában találkozhatunk, főleg mert a legjobbakat megszégyenítő módon vette az első kanyart. Bevállalós volt, és nem akarja alább adni az idei szezonban, a dobogóra, és annak is a legmagasabb fokára hajt összetettben a Semi–Pro kategóriában.

A két sikeres Zángó azt állítja, bár a pályán ellenfelek, valójában egy csapatban játszanak (Fotó: Zángó Team)

– Ha az autó bírja, a dobogó környékén lesz a gyerek! – hangsúlyozta a papa. Nem véletlen, a pontozóbírók véleménye szerint is kimagaslik a mezőnyből. Ez új kategóriának számít, akik az előző évben a street kategóriában mentek, azok itt már páros csatában döntik el a TOP 16-tól a helyezéseket. Ez annyiban különbözik a profiktól, hogy kisebbek az elvárások.

– Elégedett vagyok az autóval, az öreg E36-os BMW 4000 V8-as motorja télen kapott egy bontott, felújított Jaguár vizes kompresszor feltöltőt, de a többi 6-800 lóerős versenytársak autóihoz képest „csak” 430 lóerőt teljesít. A legutóbb jól jött, hogy az AMTS Gymkhana’14 versenyén ki tudtam próbálni versenykörülmények között, mert több problémát orvosolni lehetett az eltelt két hétben – tette hozzá.

A Zángók a jó eredmények dacára sem „szálltak el” maguktól.

– Tanulni kell mindkettőnknek, mert nem egyszerű egymástól félméteres távolságra autózni, mert egyértelműen elvárják, hogy minél közelebb legyenek az autók, így a PRO kategóriában például a kilincseknek össze kell érniük. Majdnem minden futamról készült video, ezeket elemezzük. Így tudjuk követni, mikor, és hol rontottunk. Ez segít, hogy fejlődjünk.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!