2015.04.23. 12:46
Truck Race Valenciában, a magyar versenyző, Kiss Norbert bizakodó
Április 24-26 között rendezik a FIA Kamion Európa-bajnokság 2015-ös szezonjának első versenyhétvégéjét, méghozzá egy mindenki számára ismeretlen pályán, Valenciában.
Az elmúlt évek talán legizgalmasabb szezonnyitója lesz ez a hétvége, ugyanis az MAN gyár kiválásával idén először nem volt közös teszt a top pilóták számára, így nem lehet tudni, ki hol tart a fejlesztésekkel, mennyit gyorsultak a versenyzők tavalyhoz képest. A szombati időmérő futamon lehet majd először látni az erőviszonyokat.
Kiss Norbert, az OXXO Energy Truck Race Team Európa-bajnok pilótája mindezekkel együtt bizakodva utazott el Valenciába: – Bár nem sokat tudunk arról, hogy ellenfeleink milyenek az első futam előtt, bízom magunkban, a csapatban és a kamionban, hiszen egész télen azon dolgoztunk, hogy egy stabil, megbízható és továbbra is rendkívül gyors versenykamiont építsünk. Legnagyobb riválisainkról, a két háromszoros Európa-bajnokról annyit tudunk, hogy Jochen Hahn egy teljesen új kamiont épített, Antonio Albacete viszont „csak" átépítette a kamionját.
FIA Kamion Európa-bajnokság 2015-ös szezonjában induló magyar csapat a pilótafülkében tesztel, a sisak mögött Kiss Norbert. Fotó: oxxoracing
A tavaly megnyert Európa-bajnoki cím megvédése a cél, ez nem kérdés, folytatta a hatszoros magyar bajnok autóversenyző, és hozzátette: Idén ők mennek az 1-es rajtszámmal, ráadásul hazai közönség előtt is, a Hungaroringen. A valenciai pályán egyébként gyalog már végigment pár éve, és úgy véli, a vonalvezetése és a pálya jellege kedvező számukra. Ám ahogy tavaly is csak tizedek döntöttek a Pole pozícióról, most is szoros csatát vár a hétvégén.
Ezzel a versenykamionnal indul a magyar Európa-bajnok. Fotó: oxxoracing
Az idei év egyik nagy kérdése, hogy milyen hatása lesz a pontozás megváltoztatásának. A Truck Race-en szombaton és vasárnap is két-két futamot rendeznek. Az elsőre az időmérő alapján állnak fel a pilóták, és a futam végén az első 8 helyezettet megfordítják a második futamra, vagyis az első majd a nyolcadik helyről rajtolhat, a második a hetedikről, és így tovább, aki pedig nyolcadik lett az első futamon, az élről vághat neki a másodiknak. Eddig a második futamon kevesebb pontot kaptak a pilóták, hiszen hátulról tették előre a lassabb versenyzőket, de idén ezt megváltoztatta az FIA, és mindkét futamért ugyanannyi pontot kapnak a versenyzők, ami a pilóták számára egy teljesen új taktikát eredményezhet: