Sport

2012.07.15. 19:17

Várni kell még a bajnoki címre - Hibátlan a Matók, Szabó páros, de lesznek még futamok

Veszprém - A 19. Valvoline-Veszprém-ralin, az abszolút értékelésben Herczig Norbert győzött. A 12-es géposztályban a székesfehérvári Tobak Zoltán a 3., a 8-as kategóriában Matók Ádám ismét az első lett.

Matók János

Két nap alatt 10 gyorsasági szakaszt teljesített a 19. Valvoline-Veszprém-rali mezőnye. Ahogy az elmúlt években, úgy ezúttal is kőkemény, ahogy a pályákat a versenyzők leginkább jellemzik: autógyilkos murvás szakaszokat kellett teljesíteniük. Ennek lett például áldozata Kazár Miklós, aki a 10. gyors előtt még vezetett, ám defektet kapott, s így a 3. helyen végzett, miután a végső győztes Herczig Norbert és Botka Dávid is megelőzte. De nagyon rosszul járt a tavaly még a vb-sorozatban induló Turán Frigyes is: neki felrobbant a légszűrője a gépben, s kénytelen volt kiállni. Ez pedig azt jelenti, hogy lényegében már lemondhat az abszolút magyar bajnoki címről. Ami viszont egyre jobban érik - lényegében már csak ők veszíthetik el - a fehérvári Tobak Team Hungary kettősének, a Matók Ádám, Szabó K. Tián (Honda Civic Type-R) duónak a 8-as kategóriában. Mert Bükfürdő és a Mecsek után itt is fölényes győzelmet arattak: a második helyezett előtt 8 és fél perccel értek be a célba úgy, hogy a 7. gyorsaságin bal első defektet kaptak, s az utolsó 7 kilométert a felnin tették meg.

- Szerettük volna győzelemmel zárni ezt a futamot is, mert akkor olyan magabiztos előnnyel vezetjük kategóriánkat, amely szinte ledolgozhatatlan - kezdte értékelését az első osztályú bajnokság legfiatalabb, 22 éves pilótája, Matók Ádám. - Ezért arra volt szükségünk, hogy ésszel menjünk és célba érjünk. Sikerült, s ezt a győzelmet a múlt héten tragikus hirtelenséggel elhunyt nagypapám emlékének ajánlom. Visszatérve a versenyre, még akkor sem izgultunk, amikor defektet kaptunk, mert akkor már olyan tetemes volt az előnyünk, hogy a kerékcserével elvesztett idő is bőven belefért, de ebben az is benne volt, hogy a riválisainknak is voltak problémáik. Most készülünk az Arad-ralira, amely mások elmondása szerint hasonló keménységű, mint Veszprém. Kíváncsian várjuk, és ott is szeretnénk majd hasonlóan jól teljesíteni.

- Mint a női teniszben a Grand Slam sorozat, úgy haladunk mi is a kitűzött célunk, a bajnokság megnyerése felé. Én kimerem bátran mondani, hogy ezt már csak mi veszíthetjük el, hiszen olyan nagy, 18 pont az előnyünk - közölte határozottan Szabó K. Tián, a duó navigátora. - A mesterhármas után mi is a Grand Slam-re gyúrunk, hiszen már csak pár pontot kell megszereznünk a hátralévő futamokon. Hiszen maximális pontszámmal állunk az élen, megjegyzem, az egész mezőnyt tekintve egyedüli párosként, s ezt nem kell megmagyarázni. Miként azt sem, hogy az eddigi  futamokon, az összesen  40 gyorsasági szakaszból 36-szor mi nyertünk a kategóriánkban.

Az, hogy Veszprém után miért nem bajnok máris a duó, annak az a magyarázata, hogy bővült a versenynaptár: Arad után beiktatták az eredetileg II. osztályú Baranya-kupát, s az évvégi Szilveszter-ralit is.

A fehérvári csapat másik egysége, a Tobak Zoltán, Kecskeméti Balázs (Mitsubishi Lancer Evo VI) duó a 12-es kategóriában és az S-csoportban is egyaránt a 3. lett. Tudván azt, hogy a pilóta 3 év szünet után ült be ismét a versenyautóba, teljesítményüket nem érheti szemrehányás. Még akkor sem, ha Tobak meglehetősen önkritikus és elégedetlen volt önmagával.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!