Sportvilág

2015.02.19. 09:53

Fa Nándor: "Gyorsabbak vagyunk náluk és képtelenek vagyunk közelebb kerülni hozzájuk"

Rövidesen elvitorlázik Tasmánia vonalában a Spirit of Hungary, és ez azt jelenti majd, hogy átérnek az Atlantiról a Csendes-óceánra.

Tihanyi Tamás

Továbbra is a hetedik helyen halad a magyar hajó a Barcelona World Race Föld-kerülő versenyen, körülbelül féltávnál jár a mezőny hét vitorlása. Fa Nándor így dohogott a hajónapló tanúsága szerint a Spirit of Hungary helyezése miatt: "Itt megy előttünk a OP,OO&P (azaz az One Planet, One Ocean, Pharmaton elnevezésű hajó Aleix Gelaberttel és Didac Costával), és szinte minden szélben – azonos körülményeket feltételezve – gyorsabbak vagyunk náluk és képtelenek vagyunk közelebb kerülni hozzájuk. Ha rájuk is futunk kicsit, azt az időjárás mindig visszaadja nekik. Tipikus és régi okosság, hogy a szél mindig az elöl haladónak fúj, főleg egy ilyen lóversenyben, mint ez itt végig a kerítés mellett". (Kerítésre Nándor azt a területet érti, amely a jég miatt le van zárva a verseny előtt.) "Nagy előzéseket, vagy lemaradást sehol nem lehet látni a mezőnyben, pedig van sebességkülönbség a hajók között."

Fa Nándor a verseny első időszakában még nem tudta hová tenni a hajó sebességét a Barcelona World Race nemzetközi mezőnyében. Ma már világosan látja a Spirit of Hungary még meglévő hiányosságait – főleg vitorlákban, uszonyhasználatban – és a potenciált is, és ez bizakodásra ad okot. Ezt írta erről: "Annak idején az Alba Regiát is a második versenyre sikerült versenyképessé tenni, így lesz ez most is."

Sokat beszélgetnek Conrad Colmannel ezekről a kérdésekről és az eszmecsere végeredménye mindig az, hogy jobb, hasznosabb versenyben lenni ezekkel a hiányosságokkal együtt is, mint kihagyni a kihívást miattuk. Az előttük negyedik helyen haladó Renault Captur szintén "ütött valamit" a kormányával, nekik megsérült a kormánylapát karbon borítása. Szinte minden hajón másképp igyekeznek az ilyen ütközésekből származó károkat megjavítani. Többségük valamilyen ütközést-elnyelő biztosítással tervezett, és csak elenyészően kevés a rögzített tengellyel szerelt kormány. Fa Nándort meglepte, hogy az eddigi – és reméli, utolsó – ütközésekből származó károk ott lent, a déli, tisztának tartott vizeken történtek. A Renault Captur északnak fordult Új-Zéland felé.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!