Székesfehérvár

2017.04.10. 18:40

Mi lehetne a megoldás? - Olvasónk hiányolja a Bakony utcai összekötést és más utakat is

Olvasónk szakemberként reagált arra az írásra, amelyben arról számoltunk be, hogy "Még egy fél Fehérvár" ingázik hétköznaponta a városba.

Olvasó

Városunk, amely közlekedési szempontból egy mezőváros jellegű település, szerkezetében sugárirányú, és centrális körkörös főközlekedési úthálózat alakult ki a története során. Ám az utóbbi 10-12 évben csúcsforgalomban nemcsak a sugárirányú főközlekedési útvonalakon, hanem a városi körgyűrűkön is, a kereszteződésekben komoly dugók alakultak ki.

Ez - véleményem szerint - köszönhető annak, hogy a városi sugárirányú utak kiépítettségében, kapacitásában lényeges változás nem történt, sőt ezen utaknál - város-rehabilitációra, autóparkolási okokra hivatkozva - komoly, az érintett utak kapacitását tekintve visszafejlődés következett be. (pl.: lásd a sokat vitatott Várkörút átépítését) Bár az elmúlt években, évtizedekben a körkörös főközlekedési utak egyes szakaszai - elsősorban az állami beruházásoknak köszönhetően - jelentősen épültek, átépültek, sajnos az ezekhez előreláthatóan szükséges csatlakozó/keresztező főközlekedési utak mindmáig nem épültek meg. Elég, ha csak a nyugati elkerülő szakasz maroshegyi (Bakony utca folytatásaként megvalósítandó) útjára gondolunk.

Olvasónk szerint meg kellene építeni a körgyűrűkön átvezető, csatlakozó sugárirányú utakat, amelyek tehermentesítenének
Fotó: FMh-illusztráció

A kétségtelenül szorító belvárosi parkolási gondokat nemcsak új parkolók építésével, bővítésével kellene megoldani, de a parkoló tervezése előtt vizsgálni kellene a hozzávezető utak meglévő kapacitását is, és a parkolókialakítás módját is. (Valamikor úgy tanultuk, hogy gyűjtő út mentén merőleges beállású parkolót nem szabad kialakítani közlekedés-biztonsági okok miatt. Ennek ellenére az utóbbi időkben sorra így épültek, épülnek ki parkolók, l. Gyümölcs u., Malom u.)

Meg kellene építeni a körgyűrűkön átvezető, csatlakozó sugárirányú utakat, amelyek tehermentesítenék a meglévő, kapacitásában csökkenő, városból kivezető sugárirányú főközlekedési, gyűjtő utakat. Javasolnám a Sáregres-Szadadbattyán (Tác) 6307. j. országos összekötő útra kivezető bekötő út kiépítését, amely az összekötő út menti települések többezer munkábajáró, ingázó polgára számára jelentene utazási könnyebbséget. Ez az útvonaljavaslat beépíthető lenne
a Seregélyes-Börgönd-63. sz. főút-Szabadbattyán kínálkozó országos úthálózat fejlesztési lehetőségeibe is. Minél előbb át kellene építeni, külön szintűvé kellene tenni a 63. sz.
(8. sz.) főút Auchan körforgalmú csomópontot az elkerülő (8.sz. főút) út különszintű átvezetésével, és a közeli M7 autópálya csomópont átépítésével, bővítésével. Véleményem szerint ezzel valósulna meg igazán a megépült 8. sz. főút Székesfehérvárt elkerülő út akadálymentes forgalma.

Remélem, fenti javaslataimat az érintettek elolvassák, megvitatják, és azokkal egyetértve lépéseket tesznek azok mielőbbi megvalósítása érdekében. Véleményem szerint ez már középtávon enyhít a problémákon az élhetőbb Koronázó város érdekében.

Nagy Tamás nyug, okl. mérnök, szakmérnök

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!