Utazó

2016.12.20. 11:30

Bükfürdő és környéke többnapos élményt nyújt a családoknak

2016 nyarának legkellemesebb felfedezése a mi családunknak Bükfürdő, Sopron, Fertőrákos volt. Annyi élmény érte a kicsiket, hogy azóta is lelkesen ajánlgatjuk e helyeket minden ismerősnek.

Kocsis Noémi

Kis és nagy gyerekkel elindulni hosszabb időre mindig kimerítő vállalkozás, minden szépsége és izgalma ellenére is. Nálunk az nehezíti leginkább a szituációt, hogy nagy korkülönbség van a csemeték között, így elég nehéz közös nevezőre hozni a programokat: amit élveznek a kamaszok, azt a kicsi még nem bírja fizikailag, vagy nem neki való. És fordítva: a nagyobb testvérek halálra unják magukat azon a helyen, ahol az óvodás boldogan elvan órákig. Szóval hosszas körülnézés és készülődés előzte meg az idei családi nyaralást, míg Bükfürdő és környéke, illetve kicsit távolabb Sopron, Fertőrákos lett a kijelölt úti cél. Sokat nyomott a latban a döntésnél a változatos táj és az igazán izgalmas programkínálat is.

Bükfürdőn egy kellemes panzióban szálltunk meg, amely valódi családbarát hely, szívélyes - és folyton mosolyogó! - vendéglátó házaspárral. A szállástól akár bérelt kerékpárral is elkarikázhatunk az amúgy öt perc kocsiútra lévő főbb látványosságokhoz, a többmedencés fürdőkomplexumhoz, és persze a közeli kalandparkhoz.

Utóbbiról szólva szerintem így kell turisztikai nevezetességet fejleszteni. Az impozáns építmény többórás mozgásos elfoglaltságot ad kiskamasz kortól felfelé, mert rengeteg érdekes elemet építettek bele, például kerékpárral egyensúlyozhatunk a magasban, de hordókon is átbújhatunk. A kisebbek sem fognak unatkozni: miniteke, homokozó, labdák, színvonalas cukrászda van a toronytól pár lépésre, a fő attrakció viszont a több méter magasba felhúzott kétszemélyes hinta, amellyel szabadesésben lenghetünk visítozva, családtagjaink őszinte örömére.

Az országban egyedülálló, kristályszerkezetű, háromszintes, a legmodernebb technológiával összeállított, látványos mászó- és kalandpályán minden generáció megtalálja a számítását. (Fotó: a szerző felvételei)

A torony aljában ismét bérelhetünk kerékpárt és irány a közeli fürdőkomplexum! Találunk itt babamedencéket, a kamaszok kipróbálhatják a legmenőbb, legmagasabb csúszdákat (a csúszás a napi jegy árában benne van, a belépés ára a fürdőbe egyébként országos viszonylatban a középkategóriába tartozik).

Érdemes Sopron felé is ellátogatni innen, hiszen nincs messze: a hűség városában további programok, látnivalók várják a családokat. Mi, illetve főleg a gyerekeink nagyon élvezték a történelmi városmagban kisvonatozást, a szökőkutas láblógatásokat, a tűztoronyba mászást, ahonnan pazar kilátás nyílik a városra és a Lővérekre. A nevezetes dombos városrészben egyébként ismét találhatunk egy kicsi, de változatos tájelemekkel bíró, igazán családias strandot, ahol akár egész nap elpancsikálhat a család.

Másnap mi Fertőrákos felé vettük az irányt, ahol egy újabb többórás csatangolás várt ránk az egyedülálló magasságokat és mélységeket megmutató egykori kőfejtőben. Ide szinte kötelező ruhadarab a hosszúnadrág és a pulóver, a legvadabb nyárban is tízfokos hőmérsékletben találjuk magunkat a kövek és persze az egykor ezen tengerszint alatti, titokzatos területen élt óriáscápák kitömött másai között. A hidegből megérkezve nem fogunk panaszkodni a hőségre. A külszínen óriási sziklákon mászkáltak a gyerekek, a kilátás valóban páratlan a környék hegyeire.

Fertőrákos különleges, változatos tájelemei megtapasztaltatják velünk a nagy mélységeket és nagy magasságokat. Így szálltunk alá a benti múzeumba, sok lépcsőn

Az utolsó napi célpontunk Győr volt, pontosabban az ottani Mobilis interaktív kiállítási központ. Kis üröm volt az örömben, hogy, miután e nyáron éppen nagy építkezés zajlott a környéken, ha megfeszültünk sem tudtunk egykönnyen a közelébe jutni, és táblákkal sem nagyon igyekeznek eligazítani a máshonnan jött idegent. Mindegy, végül sikerült bejutnunk - ez a sokrétű látogatói kalandpark szintén bekerül az összcsaládi programlehetőségek közé, mert a legkisebb boldogan ücsörgött az autómodellekben és hajtotta-taposta az interaktív elemeket, a nagyobbak pedig beültek egy érdekes, fizikai-kémiai kísérleteket felvonultató laborba, ahol megtapasztalhatták például, milyen az, ha a hajuk is égnek áll. Végül egy szabadulószobába zártak minket, ahonnan csak némi családi kooperáció árán tudtunk kijutni, de izgalmas volt...

Egy szomorú tanösvény

Vas és Győr-Moson-Sopron megye önmagában is igen gazdag kirándulóhelyekben. Fertőrákos a kőzettani és őslénytani értékeket bemutató kiállítás mellett jelentős, szomorú történelmi helyünk: rengeteg embert dolgoztattak rettenetes körülmények között a kőfejtőben, sokan itt is lelték halálukat.