Lóerő

2010.02.12. 03:29

Vitatott eredetvizsga: mégsem lesz kötelező?

Budapest - Elképzelhető, hogy mégsem lesz kötelező az eredetvizsgálattal egybekötött műszaki vizsga. A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium visszavonta rendelkezését.

Fejér Megyei Hírlap

A vizsgálat díját kifogásolták az érdekvédelmi szervezetek, mert korábban az integrált ellenőrzéskor az autósnak 7 ezer 200 forintot kellett fizetnie. Az ennél drágább, s egyébként alaposabb vizsgálatra pedig csak akkor került sor, ha a kocsit értékesíteni akarta tulajdonosa. Január elseje óta azonban mindkét eredetvizsga típusnál a drágábbik, azaz a 17-20 ezer forintos díjat kellett megfizetniük a gépkocsi tulajdonosoknak.

Úgy tudjuk, hogy a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumban visszavonulót fújtak, és megszüntetik az integrált ellenőrzést. A jövőben csak az autósok kérésére végzik el a műszaki vizsga keretében az eredetiségvizsgálatot. Ha azonban eladják az autót, továbbra is kötelező lesz újabb vizsgával igazolni az eredetét. Az autósok és különböző szervezetek által is rosszalt rendelkezés miatt a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) végül visszakozott, s a módosítás már heteken belül hatályos lesz.

Nagyjából 300 ezer olyan gépkocsi fut ma Magyarországon, amelyet 2006 előtt helyeztek forgalomba, és továbbra is ugyanaz a tulajdonosa. Január óta közülük nem kevesebb, mint 21 ezer autós vett már részt kötelezően a műszaki vizsga mellett eredetvizsgálaton. Ez autónként legkevesebb 17 ezer forintos pluszköltséggel járt. Ami nem kevesebb mint 357 millió forint bevételt eredményezett. De arra a kérdésre, hogy visszajár-e az eredetvizsga díja azoknak, akik kötelezően megfizették azt, a KHEM nem tudott választ adni.

A vizsgálóállomások számára a kétszeri változás érdemi többletköltséget nem jelent, hiszen eszközeiket már az integrált vizsga korábbi bevezetése miatt döntő részben alkalmassá tették az új feladatok elvégzésére - állítják.

A legutóbbi módosítással végrehajtott alacsony költségigényű fejlesztések eredményeként minden műszaki vizsgát végző szolgáltató képessé vált teljes értékű, így a járművek eladásánál is felhasználható eredetiségvizsgálat elvégzésére. Azonban a csak eredetvizsgát végző állomások továbbra is csak az eladáskor szükséges ellenőrzést végezhetik el.

A vizsgálat díját kifogásolták az érdekvédelmi szervezetek, mert korábban az integrált ellenőrzéskor az autósnak 7 ezer 200 forintot kellett fizetnie. Az ennél drágább, s egyébként alaposabb vizsgálatra pedig csak akkor került sor, ha a kocsit értékesíteni akarta tulajdonosa. Január elseje óta azonban mindkét eredetvizsga típusnál a drágábbik, azaz a 17-20 ezer forintos díjat kellett megfizetniük a gépkocsi tulajdonosoknak.

Úgy tudjuk, hogy a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumban visszavonulót fújtak, és megszüntetik az integrált ellenőrzést. A jövőben csak az autósok kérésére végzik el a műszaki vizsga keretében az eredetiségvizsgálatot. Ha azonban eladják az autót, továbbra is kötelező lesz újabb vizsgával igazolni az eredetét. Az autósok és különböző szervezetek által is rosszalt rendelkezés miatt a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) végül visszakozott, s a módosítás már heteken belül hatályos lesz.

Nagyjából 300 ezer olyan gépkocsi fut ma Magyarországon, amelyet 2006 előtt helyeztek forgalomba, és továbbra is ugyanaz a tulajdonosa. Január óta közülük nem kevesebb, mint 21 ezer autós vett már részt kötelezően a műszaki vizsga mellett eredetvizsgálaton. Ez autónként legkevesebb 17 ezer forintos pluszköltséggel járt. Ami nem kevesebb mint 357 millió forint bevételt eredményezett. De arra a kérdésre, hogy visszajár-e az eredetvizsga díja azoknak, akik kötelezően megfizették azt, a KHEM nem tudott választ adni.

A vizsgálóállomások számára a kétszeri változás érdemi többletköltséget nem jelent, hiszen eszközeiket már az integrált vizsga korábbi bevezetése miatt döntő részben alkalmassá tették az új feladatok elvégzésére - állítják.

A legutóbbi módosítással végrehajtott alacsony költségigényű fejlesztések eredményeként minden műszaki vizsgát végző szolgáltató képessé vált teljes értékű, így a járművek eladásánál is felhasználható eredetiségvizsgálat elvégzésére. Azonban a csak eredetvizsgát végző állomások továbbra is csak az eladáskor szükséges ellenőrzést végezhetik el.

Úgy tudjuk, hogy a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumban visszavonulót fújtak, és megszüntetik az integrált ellenőrzést. A jövőben csak az autósok kérésére végzik el a műszaki vizsga keretében az eredetiségvizsgálatot. Ha azonban eladják az autót, továbbra is kötelező lesz újabb vizsgával igazolni az eredetét. Az autósok és különböző szervezetek által is rosszalt rendelkezés miatt a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) végül visszakozott, s a módosítás már heteken belül hatályos lesz.

Nagyjából 300 ezer olyan gépkocsi fut ma Magyarországon, amelyet 2006 előtt helyeztek forgalomba, és továbbra is ugyanaz a tulajdonosa. Január óta közülük nem kevesebb, mint 21 ezer autós vett már részt kötelezően a műszaki vizsga mellett eredetvizsgálaton. Ez autónként legkevesebb 17 ezer forintos pluszköltséggel járt. Ami nem kevesebb mint 357 millió forint bevételt eredményezett. De arra a kérdésre, hogy visszajár-e az eredetvizsga díja azoknak, akik kötelezően megfizették azt, a KHEM nem tudott választ adni.

A vizsgálóállomások számára a kétszeri változás érdemi többletköltséget nem jelent, hiszen eszközeiket már az integrált vizsga korábbi bevezetése miatt döntő részben alkalmassá tették az új feladatok elvégzésére - állítják.

A legutóbbi módosítással végrehajtott alacsony költségigényű fejlesztések eredményeként minden műszaki vizsgát végző szolgáltató képessé vált teljes értékű, így a járművek eladásánál is felhasználható eredetiségvizsgálat elvégzésére. Azonban a csak eredetvizsgát végző állomások továbbra is csak az eladáskor szükséges ellenőrzést végezhetik el.

Úgy tudjuk, hogy a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumban visszavonulót fújtak, és megszüntetik az integrált ellenőrzést. A jövőben csak az autósok kérésére végzik el a műszaki vizsga keretében az eredetiségvizsgálatot. Ha azonban eladják az autót, továbbra is kötelező lesz újabb vizsgával igazolni az eredetét. Az autósok és különböző szervezetek által is rosszalt rendelkezés miatt a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) végül visszakozott, s a módosítás már heteken belül hatályos lesz.

Nagyjából 300 ezer olyan gépkocsi fut ma Magyarországon, amelyet 2006 előtt helyeztek forgalomba, és továbbra is ugyanaz a tulajdonosa. Január óta közülük nem kevesebb, mint 21 ezer autós vett már részt kötelezően a műszaki vizsga mellett eredetvizsgálaton. Ez autónként legkevesebb 17 ezer forintos pluszköltséggel járt. Ami nem kevesebb mint 357 millió forint bevételt eredményezett. De arra a kérdésre, hogy visszajár-e az eredetvizsga díja azoknak, akik kötelezően megfizették azt, a KHEM nem tudott választ adni.

A vizsgálóállomások számára a kétszeri változás érdemi többletköltséget nem jelent, hiszen eszközeiket már az integrált vizsga korábbi bevezetése miatt döntő részben alkalmassá tették az új feladatok elvégzésére - állítják.

A legutóbbi módosítással végrehajtott alacsony költségigényű fejlesztések eredményeként minden műszaki vizsgát végző szolgáltató képessé vált teljes értékű, így a járművek eladásánál is felhasználható eredetiségvizsgálat elvégzésére. Azonban a csak eredetvizsgát végző állomások továbbra is csak az eladáskor szükséges ellenőrzést végezhetik el.

Nagyjából 300 ezer olyan gépkocsi fut ma Magyarországon, amelyet 2006 előtt helyeztek forgalomba, és továbbra is ugyanaz a tulajdonosa. Január óta közülük nem kevesebb, mint 21 ezer autós vett már részt kötelezően a műszaki vizsga mellett eredetvizsgálaton. Ez autónként legkevesebb 17 ezer forintos pluszköltséggel járt. Ami nem kevesebb mint 357 millió forint bevételt eredményezett. De arra a kérdésre, hogy visszajár-e az eredetvizsga díja azoknak, akik kötelezően megfizették azt, a KHEM nem tudott választ adni.

A vizsgálóállomások számára a kétszeri változás érdemi többletköltséget nem jelent, hiszen eszközeiket már az integrált vizsga korábbi bevezetése miatt döntő részben alkalmassá tették az új feladatok elvégzésére - állítják.

A legutóbbi módosítással végrehajtott alacsony költségigényű fejlesztések eredményeként minden műszaki vizsgát végző szolgáltató képessé vált teljes értékű, így a járművek eladásánál is felhasználható eredetiségvizsgálat elvégzésére. Azonban a csak eredetvizsgát végző állomások továbbra is csak az eladáskor szükséges ellenőrzést végezhetik el.

Nagyjából 300 ezer olyan gépkocsi fut ma Magyarországon, amelyet 2006 előtt helyeztek forgalomba, és továbbra is ugyanaz a tulajdonosa. Január óta közülük nem kevesebb, mint 21 ezer autós vett már részt kötelezően a műszaki vizsga mellett eredetvizsgálaton. Ez autónként legkevesebb 17 ezer forintos pluszköltséggel járt. Ami nem kevesebb mint 357 millió forint bevételt eredményezett. De arra a kérdésre, hogy visszajár-e az eredetvizsga díja azoknak, akik kötelezően megfizették azt, a KHEM nem tudott választ adni.

A vizsgálóállomások számára a kétszeri változás érdemi többletköltséget nem jelent, hiszen eszközeiket már az integrált vizsga korábbi bevezetése miatt döntő részben alkalmassá tették az új feladatok elvégzésére - állítják.

A legutóbbi módosítással végrehajtott alacsony költségigényű fejlesztések eredményeként minden műszaki vizsgát végző szolgáltató képessé vált teljes értékű, így a járművek eladásánál is felhasználható eredetiségvizsgálat elvégzésére. Azonban a csak eredetvizsgát végző állomások továbbra is csak az eladáskor szükséges ellenőrzést végezhetik el.

A vizsgálóállomások számára a kétszeri változás érdemi többletköltséget nem jelent, hiszen eszközeiket már az integrált vizsga korábbi bevezetése miatt döntő részben alkalmassá tették az új feladatok elvégzésére - állítják.

A legutóbbi módosítással végrehajtott alacsony költségigényű fejlesztések eredményeként minden műszaki vizsgát végző szolgáltató képessé vált teljes értékű, így a járművek eladásánál is felhasználható eredetiségvizsgálat elvégzésére. Azonban a csak eredetvizsgát végző állomások továbbra is csak az eladáskor szükséges ellenőrzést végezhetik el.

A vizsgálóállomások számára a kétszeri változás érdemi többletköltséget nem jelent, hiszen eszközeiket már az integrált vizsga korábbi bevezetése miatt döntő részben alkalmassá tették az új feladatok elvégzésére - állítják.

A legutóbbi módosítással végrehajtott alacsony költségigényű fejlesztések eredményeként minden műszaki vizsgát végző szolgáltató képessé vált teljes értékű, így a járművek eladásánál is felhasználható eredetiségvizsgálat elvégzésére. Azonban a csak eredetvizsgát végző állomások továbbra is csak az eladáskor szükséges ellenőrzést végezhetik el.

A legutóbbi módosítással végrehajtott alacsony költségigényű fejlesztések eredményeként minden műszaki vizsgát végző szolgáltató képessé vált teljes értékű, így a járművek eladásánál is felhasználható eredetiségvizsgálat elvégzésére. Azonban a csak eredetvizsgát végző állomások továbbra is csak az eladáskor szükséges ellenőrzést végezhetik el.

A legutóbbi módosítással végrehajtott alacsony költségigényű fejlesztések eredményeként minden műszaki vizsgát végző szolgáltató képessé vált teljes értékű, így a járművek eladásánál is felhasználható eredetiségvizsgálat elvégzésére. Azonban a csak eredetvizsgát végző állomások továbbra is csak az eladáskor szükséges ellenőrzést végezhetik el.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!